كامپيوتر برتر

هر چي خواستي فقط درخواست كن.امنيت.هك.عيب يابي.ويندوز.راهكار.ترفند.آموزش.ريجستري.....


ابزارهای مفید سیستمی مخفی در ویندوز

رایانه

 

امکانات سیستمی قالب توجهی در ویندوز وجود دارد که مخفی بوده و چندان در دسترس نیست. برخی از آنها از طریق منوی Start و جستجو قابل دسترس هستند اما برخی نیز تنها با وارد کردن کد در CMD قابل دسترس هستند.

 Windows Memory Diagnostic

ویندوز دارای برنامه تست و تشخیص رم ای است که توسط آن می توان کامپیوتر را ری استارت کرده و رم کامپیوتر را چک کنیم. این برنامه شباهت هایی با برنامه معروف و محبوب Mem Test 86 دارد. اگر می خواهید حافظه کامپیوترتان را برای بررسی خطاها کنترل و تست کنید نیازی به نصب برنامه جداگانه برروی کامپیوترتان ندارید. تنها کافی است از برنامه Windows Memory Diagnostic استفاده کنید. برای پیدا کردن این برنامه در منوی استارد عبارت Windows Memory Diagnostic را تایپ کرده و برروی برنامه ظاهر شده کلیک کنید.

قطعات سخت افزاری کامپیوتر, ترفندهای رجیستری ویندوز

Resource Monitor
برنامه Resource Monitor نگاهی تقریبا کامل به استفاده از منابع سیستمی شما دارد. شما می توانید اطلاعات، آمار و نمودارهای زنده ای از میزان استفاده از منابعی مانند پردازنده (CPU)، دیسک سخت، شبکه و حافظه موقت را مشاهده نمایید.

این امکان بدین معنی است که می توانید با بررسی این اطلاعات متوجه شوید که چه پردازش هایی از دیسک یا شبکه یا پردازنده شما استفاده بیشتری می کنند و کدام پردازش ها این منابع را بصورت سنگین درگیر کرده اند. حتی می توانید به بررسی پردازش هایی که با اینترنت در حال تبادل داده می باشند بپردازید و به مشاهده آدرس های اینترنتی متصل بپردازید. Resource Monitor اطلاعات به مراتب بیشتری از تسک منیجر به شما خواهد داد.

می توانید برای باز کردن Resource Monitor ابتدا به Task Manager بروید. سپس به تب Performance بروید. و Resource Monitor را انتخاب کنید. روش ساده تر دسترسی به این برنامه جستجو در منوی استارت با تایپ عبارت Resource Monitor می باشد.

قطعات سخت افزاری کامپیوتر, ترفندهای رجیستری ویندوز

Performance Monitor
برنامه Performance Monitor به شما اجازه می دهد تا به جمع آوری گزارشاتی درباره عملکرد سیستم تان بپردازید و آنها را مشاهده نمایید. از طریق این برنامه می توانید بصورت زنده به داده های دلخواهی درباره سیستم دستیابید و آنها را زیر نظر بگیرید.

قطعات سخت افزاری کامپیوتر, ترفندهای رجیستری ویندوز

Computer Management و Administrative Tools
برنامه Performance Monitor که در بالا به آن اشاره شد یکی از چند برنامه خوب از مجموعه Microsoft Management Console است. بسیاری از این ابزار در پوشه Administrative Tools قابل دسترسی هستند اما تمامی آنها را می توانید در یک پنجره و در Computer Management باز و استفاده کنید. در میان دیگر ابزار و امکانات این پنجره شامل موارد زیر نیز می باشد:

Task Scheduler: ابزاری خوب و قدرتمند که به شما اجازه می دهد تا به مشاهده و تنظیم وظایف برنامه ریزی شده اقدام کنید و البته وظایف جدیدی را ایجاد و مدیریت کنید.

Event Viewer: گزارش کاملی درباره تمامی اتفاقات ویندوز از نرم افزارهای نصب و استفاده شده تا صفحه مرگ آبی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

Shared Folders: رابط بسیار خوبی که تمامی پوشه های اشتراک گذاری شده در شبکه را نمایش می دهد، این ابزار برای مدیریت پوشه های اشتراک گذاری شده در شبکه بسیار مفید است مخصوصا در مواقعی که پوشه های بسیاری را برای اموری به اشتراک گذاشته و می خواهیم آنها را به حالت اولیه بازگردانیم اما آمار آنها از دست ما در رفته است!

Device Manager: حتما با نام Device Manager آشنا هستید، بخشی که به کلیه سخت افزارهای متصل به کامپیوتر دسترسی داریم. در اینجا نیز به همان Device Manager کلاسیک دسترسی خواهید داشت و لیستی از قطعات متصل به کامپیوتر را مشاهده خواهید کرد. از طریق این بخش می توانید درایور سخت افزار هایی که نصب نشده اند را نصب کرده، راه اندازهای قدیمی را بروز رسانی کرده و یا برخی قطعات را غیرفعال کنید.

Disk Management: برنامه ای خوب و مناسب برای پارتیشن بندی، ساخت، حذف یا تغییر سایز درایوهای هارد دیسک که بدون نیاز به نصب نرم افزاری مجزا پاسخگوی شما خواهد بود.

Services: رابط کاربری که به شما اجازه می دهد تا به مشاهده و مدیریت سرویس هایی که در پس زمینه ویندوز در حال فعالیت هستند بپردازید.

پوشه Administrative Tools شامل خدمات مفید دیگری نیز هست مانند Windows Firewall with Advanced Security  که به شما این امکان را می دهد تا دیواره های آتشی با قوانین پیشرفته و دلخواه ایجاد کنید.

قطعات سخت افزاری کامپیوتر, ترفندهای رجیستری ویندوز

ویندوز شامل مدیریت کاربری مخفی است که جدای از مدیریت نام های کاربری موجود در کنترل پنل است و برخی تنظیمات بیشتر در آن وجود دارد. برای باز شدن این پنجره کلید های ویندوز و R را با هم فشرده تا پنجره Run باز شود. درون این پنجره عبارت netplwiz یا control userpasswords2 را تایپ کرده و اینتر بزنید.

قطعات سخت افزاری کامپیوتر, ترفندهای رجیستری ویندوز

Disk Cleanup
ابزار Disk Cleanup ویندوز هرچند آنقدرها مخفی نیست اما از آنجایی که بسیاری از کاربران هنوز از آن اطلاعی ندارند آن را معرفی می کنیم. این ابزار کامپیوتر را برای فایل ها و داده های  بی استفاده جستجو می کند، فایل هایی که می توان آنها را حذف و فضایی را از هارد دیسک آزاد کرد. کاربران حرفه ای معمولا نرم افزار CCleaner را که ابزاری رایگان و قدرتمند است معرفی می کنند، اما اگر دوست ندارید برنامه جدیدی نصب کنید Disk Cleanup برنامه معقول، قدرتمند و خوبی است. برای باز کردن این برنامه Disk Cleanup را در منوی استارت جستجو کنید.

قطعات سخت افزاری کامپیوتر, ترفندهای رجیستری ویندوز

Group Policy Editor
Group Policy Editor تنها در نسخه های Professional یا Ultimate ویندوز قابل دسترسی است و در نسخه های standard یا Home ویندوز دسترسی به آن امکان پذیر نمی باشد. این ابزار طیف گسترده ای از تنظیمات را در اختیار کاربر قرار می دهد که برای استفاده مدیریتی از سیتم عامل استفاده می گردد، هرچند برخی امکانات آن برای کاربران عادی نیز می تواند جالب توجه باشد. برای باز کردن این برنامه gpedit.msc را در منوی استارت تایپ و اینتر بزنید.

قطعات سخت افزاری کامپیوتر, ترفندهای رجیستری ویندوز

Registry Editor
مطمئنا همه شما نام Registry Editor را شنیده اید اما هنوز مایکروسافت آن را مخفی نگاه داشته و برای باز کردن آن نمی توانید از طریق برنامه های موجود در منوی استارت به آن دسترسی داشته باشید. البته این کار به دلیل مسائل امنیتی سیستم عامل ویندوز است چون با تغییرات اشتباه در این بخش ممکن است ویندوز خود را از دست بدهید. برای باز کردن ویرایشگر رجیستری در منوی استارت عبارت regedit را تایپ کرده و اینتر بزنید.

بسیاری از ترفندهایی که می توان در Group Policy Editor انجام داد در ویرایشگر رجیستری هم قابل انجام است. مثلا اگر نسخه خانگی ویندوز ۸ را خریداری کرده و نمی توانید از طریق Group Policy Editor برخی تغییرات دلخواهتان را اعمال کنید این امکان وجود دارد که از راه ویرایش کلیدهای رجیستری تنظیمات مورد نظرتان را انجام دهید.

قطعات سخت افزاری کامپیوتر, ترفندهای رجیستری ویندوز

MSConfig
پنجره System Configuration از دیگر برنامه هایی است که بسیاری نام آن را شنیده اند. قبل از آمدن ویندوز ۸، نسخه های پیشین برنامه ای برای مدیریت استارتاپ ویندوز نداشتند و تنها راه مدیریت این بخش بدون نصب برنامه مجزا System Configuration بود. همچنین از طریق  این پنجره می توانید بوت لودر را نیز مدیریت کنید. این بخش برای کامپیوتر هایی که دارای چند سیستم عامل می باشند مناسب است. برای ورود به این پنجره در منوی استارت عبارت msconfig را تایت و اینتر را فشار دهید.

قطعات سخت افزاری کامپیوتر, ترفندهای رجیستری ویندوز

System Information
ابزار System Information به کاربر این امکان را می دهد تا اطلاعاتی را درباره کامپیوتر موجود مشاهده نماید. این اطلاعات تقریبا شامل همه چیز است از مشخصات قطعات سخت افزاری تا برنامه های نصب شده. برای باز کردن این ابزار System Information را در منوی استارت جستجو کنید.

قطعات سخت افزاری کامپیوتر, ترفندهای رجیستری ویندوز

اکنون که شما اطلاعات بیشتری درباره ابزار مخفی در ویندوز دارید می توانید مدیریت بیشتری برروی سیستم عامل و فعالیت های مورد نظرتان داشته باشید. این ابزار تقریبا همیشه همراه و در دسترس شما خواهند بود و بدون نیاز به نصب نرم افزار اضافی می توانید از آنها استفاده کنید و لذت ببرید!

 
ترفند تغيير ساعت از طريق cmd


همان‌طور که می‌دانید به وسیله ابزار Command Prompt ویندوز، امکان وارد کردن دستورات متنی مختلف در خط فرمان ویندوز وجود دارد. اما شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید در صورت استفاده از ویندوز ویستا، 7 و 8 می‌توانید به وسیله CMD، ساعت مناطق مختلف جهان را مشاهده کرده و حتی ساعت ویندوز را نیز به وسیله آن تغییر دهید. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌پردازیم.

برای این کار:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید و در محیط Run عبارت CMD را وارد نموده و Enter بزنید.
حال در پنجره Command Prompt ابتدا دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید:

TZUTIL /g


خواهید دید که منطقه‌ای که در حال حاضر ساعت ویندوز بر روی آن تنظیم است نمایش داده می‌شود.
حال دستور زیر را وارد نمایید:

TZUTIL /l


با وارد نمودن این دستور، لیست کاملی از مناطق مختلف جهان همراه با زمان هر کدام بر اساس ساعت جهانی نمایش داده می‌شود.
برای تغییر ساعت ویندوز به ساعت هر یک از این مناطق، کافی است از دستور زیر استفاده کنید:

TZUTIL /s "Zone ID"


به جای Zone ID بایستی شناسه مربوط به هر منطقه را وارد نمایید. به عنوان مثال برای تغییر ساعت ویندوز به ساعت کشور ژاپن و شهر توکیو، بایستی از این دستور استفاده کرد:


TZUTIL /s "Tokyo Standard Time"


و برای تغییر ساعت ویندوز به ساعت ایران از این دستور:
TZUTIL /s "Iran Standard Time"

 
ترفند کپی متن پیامهای خطای ویندوز

 

یکی از معمولیترین شرایطی که برای اکثر کاربران ویندوز به وجود می آید مواجه شدن با پیامهای خطایی است که از طرف سیستم عامل و در جهت آگاه ساختن آنها تولید می شود.

اگر پیام خطا برای شما مفهوم باشد و سبب این گردد که مشکل را یافته و درصدد رفع آن برآیید که هیچ ! . اما مواردی پیش می آید که برای یافتن راه حل می بایست به سراغ اینترنت و سایتهای جستجو رفت و چاره را از آنجا جست. اینجاست که ترفند ساده زیر راهگشا خواهد بود

مشکل اینجاست که باید با نگاه مداوم به پیام یا با به خاطر سپردن و تایپ کلمه به کلمه در فیلد فرم جستجو این کار انجام شود که کاریست وقت گیر و همراه با غلطهای تایپی.

فقط کافیست با دیدن کادر error و اطمینان از فعال بودن این کادر دکمه های ترکیبی Ctrl+C را فشار دهید. پیام error به حافظه Clipboard منتقل شده و شما می توانید آنرا در ادیتورهای متنی مانند Notepad یا …. Paste کنید.

اکنون قسمت مورد نظر از متن خود را کپی کرده و آن را Google کنید. تا با کمک اینترنت مشکل شما در ۱۰ ثانیه حل شود.                                                                                                                                                                         

 
کدهای ریجستری کامپیوتر

حذف Send To از راست کلیک
به مسیر زیر در رجیستری بروید :

HKEY_Classes_RootAllFileSystemObjectShellex Contextmenuhandlerssendto

در پنجره سمت راست دستور Default را یافته و روی آن دابل کلیک کنید . برای حذف send to باید مقدار Default را پاک کنید و بعد F5 را بزنید . برای اینکه دوباره send to را داشته باشید مقدار Default رابرابر

{ 7BA4C740-9E81-11CF-99D3-00AA004AE837}قرار دهید

غیرفعال کردن بالونهای توضیحی در ویندوز XP
رجیستری را بازکرده و مسیر زیر را در آن پیدا کنید :

HKEY_CURRENT_USERSoftware MicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerAdvance d

در پنجره سمت راست با راست کلیک کردن و انتخاب New یک کلید DWORD بسازید و نام انرا EnableBalloonTips گذاشته و مقدار آنرا برابر صفر قرار دهید.


غیر فعال کردن صدای بیپ سیستم
در صورتی که از صدای بیپ رایانه خود رنج میبرید و نمیتوانید آنرا قطع کنید میتوانید ار ترفند زیر استفاده کنید : به مسیر زیر در رجیستری بروید:

HKEY_CURRENT_USERControl PanelSound

در پنجره سمت راست یک مقدار String Value جدید ایجاد کرده و نام Beep را به ان بدهید . سپس برای فعال شدن به ان مقدار yes و برای غیرفعال کردن no به آن بدهید.


قطع صدای آزاردهنده مودم در ویندوز XP
اگر هنگام اتصال به اینترنت از سر و صدای مودم خود کلافه شده اید و میخواهید بی سر و صدا وارد اینترنت شوید ، دستورالعمل زیر را انجام دهید :

١) به Control Panel بروید .

٢) سپس Phone and Modem Options را باز کنید .

۳) به زبانه Modems رفته و روی گزینه Properties کلیک کنید .

٤) بعد از آن به زبانه Advanced بروید .

٥) در کادر مربوط به Extra initialization commands عبارت atm0 را بنویسید.


تغییر نام کنترل پنل
وارد رجیستری شوید . حالا به منوی Edit رفته و گزینه Find را انتخاب کرده و عبارت زیر را جستجو کنید: 21EC2020-3AEA حالا در سمت راست ، دو فیل قرمز رنگ را مشاهده میکنید که نام یکی از آنها Default است . روی ان دابل کلیک کنید و در قسمت Value data نام دلخواه خود را وارد کنید.


آیکونی برای قفل کردن سیستم
در دسکتاپ راست کلیک کرده و از منوی New گزینه Shortcut را انتخاب کنید. در قسمت مسیر فرمان زیر را بنویسید : rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation

 
ترفند جالب رجیستری کردن برنامه ها بدون نیاز به سریال نامبر و پرداخت هزینه

اگه برنامه ای دارید که برای رجیستری کردن آن سریال نامبر بخواد و  یا برنامه ای از اینترنت دریافت کردید و بعد از چند روز از کار افتاده این مطلب رو تا آخرش بخونید:

با انجام دادن این کار شما میتونید بعضی از برنامه های خودتون رو رجیستری کنید یا بعضی از برنامه هایی که از اینترنت دریافت میکنید و بعد از چند روز از کار می افته که برای استفاده دوباره از اونا باید اون نرم افزار رو خریداری کنید یا باید سریال نامبر اون برنامه رو داشته باشید تا آن برنامه رجیستری شود


اما با راه حلّی که به شما میگم میتونید خودتون همه ی اینکارا رو با رجیستری انجام بدید:
۱- قبل از هرکاری باید یه پشتیبانی از رجیستری بگیرید (در Run تایپ کنید Regedit و دکمه ی Ok را بزنید در بالای پنجره ی باز شده از منوی File گزینه ی Export رو انتخاب کنید حالا برای Save کردن کل رجیستری در قسمت Export range گزینه ی All رو انتخاب کنید و برای save کردن نام فایل اون رو before بزارید و اون رو تو درایو C ذخیره کنید).

Regedit1 ترفند جالب رجیستری کردن برنامه ها بدون نیاز به سریال نامبر و پرداخت هزینه
۲- بعد از ذخیره ی کل رجیستری یه برنامه رو مثل Wimamp یا هر برنامه ی دیگری رو که دوست دارید نصب کنید تا تغییرات رو در رجیستری ببینید. بعد از نصب یک برنامه حالا دوباره به رجیستری برید و همون کارای قسمت اول رو بکنید ولی اسم فایل رو برای ذخیره After بزارید و کنار فایل قبلی که ذخیره کردید بزارید

۳- حالا Cmd رو اجرا کنید(برای اجرا: Run>cmd) وبا دستور :C در cmd وارد درایو C شوید و در جلوی آن این دستور را بنویسید

fc c:efore.reg c:after.reg>change.txt

 

4- حالا به درایو C برید و در اونجا فایل change.txt رو باز کنید همه ی تغییرات رو با ستاره جدا ،جدا مشخص کرده ولی برای نوشتن کلمه همه ی حروف اون رو حرف  به حرف هر کدوم رو تو خط جدا نوشته و مسیری که تغییرات ایجاد شده فقط فایل آخری که تو اون تغییر ایجاد شده رو نشون میده و از اول تا آخر مسیر اون فایل رو نشون نمیده برای اینکه راحت به فایلی که تو اون تغییر ایجاد شده برسید این پایین رو بخونید.

پیدا کردن فایل متغیر شده
به رجیستری برید و در بالای پنجره منوی Edit رو باز کنید و گزینه ی Find رو کلیک کنید حالا برای دیدن تغییراتی که در یک فایل ایجاد شده باید در هر قسمتی که در فایل Chang.txt است رو با قرار دادن در یک خط در  Find what وارد کنید و بعد از چند ثانیه فایلی که در اون تغییر ایجاد شده رو مشاهده خواهید کرد.

 

نحوه ی رجیستری کردن برنامه ها
حالا میتونید با تغییراتی که در فایل Chang ثبت شده با کمی جستجو با Find رجیستری،فایلی که کرک شدن یا کرک نشدن برنامه رو نشون میده پیدا کنید(بسیاری از برنامه ها برای نشون دادن کرک شدن یا نشدن آن ها رو در یک فایل با عدد صفر نشون میدن که به معنی کرک شدن برنامه است و برای کرک نشدن برنامه عدد یک رو به کار میبرند که شما با تغییراتی در این فایل و جایگزین کردن عدد ۰ به جای ۱ میتوانید اون برنامه رو که برای کرک شدن یا باید اون رو با سریال نامبرش یا اتصال به اینترنت و یا با خریداری آن برنامه از کرک شدن اون خلاص شوید فقط یه کم با رجیستری و این فایل ور برید.

 

برچسب:ترفند ,محمدرضا,

|
 
ترفند کپی متن پیامهای خطای ویندوز

یکی از معمولیترین شرایطی که برای اکثر کاربران ویندوز به وجود می آید مواجه شدن با پیامهای خطایی است که از طرف سیستم عامل و در جهت آگاه ساختن آنها تولید می شود.

اگر پیام خطا برای شما مفهوم باشد و سبب این گردد که مشکل را یافته و درصدد رفع آن برآیید که هیچ ! . اما مواردی پیش می آید که برای یافتن راه حل می بایست به سراغ اینترنت و سایتهای جستجو رفت و چاره را از آنجا جست. اینجاست که ترفند ساده زیر راهگشا خواهد بود

مشکل اینجاست که باید با نگاه مداوم به پیام یا با به خاطر سپردن و تایپ کلمه به کلمه در فیلد فرم جستجو این کار انجام شود که کاریست وقت گیر و همراه با غلطهای تایپی.

فقط کافیست با دیدن کادر error و اطمینان از فعال بودن این کادر دکمه های ترکیبی Ctrl+C را فشار دهید. پیام error به حافظه Clipboard منتقل شده و شما می توانید آنرا در ادیتورهای متنی مانند Notepad یا …. Paste کنید.

 

اکنون قسمت مورد نظر از متن خود را کپی کرده و آن را Google کنید. تا با کمک اینترنت مشکل شما در ۱۰ ثانیه حل شود.



برچسب:ترفند,محمدرضا,

|
 
رایت بیش از 700 مگابایت بر روی یک cd


 شايد برايتان پيش اومده باشه که مثلا يه برنامه داريد که حجمش از 700 مگابايت بيشتر باشه . و مي خواهيد اونو رايت کنيد در اين مواقع مي بايست اون برنامه رو فشرده کنيد که البته شايد باز هم اون برنامه تو سي دي جا نشه
 با اين ترفند مي تونيد بر روي سي دي هاي معمولي حتي تا 1 گيگا بايت اطلاعات ذخيره کنيد .

ابتدا مي بايست ببينيد رايتر شما over burning ساپورت مي کنه يا نه . براي تست اين کار مراحل زير را دنبال کنيد

ابتدا به برنامه Nero رفته و سپس کليد هاي ترکيبي Ctrl + R را فشار دهيد . تو اين پنجره ببينيد که در قسمت Recorder information ،رو به روي عبارت Over burn عبارت supported نوشته شده است يا نه . اگر عبارت ساپورت نوشته شده باشد شما مي تو نيد از اين ترفند استفاده کنيد حال به منوي File رفته و قسمت preferences رو انتخاب کنيد سپس در قسمت Expert features دقت کنيد که عبارت enable over burn فعال باشد .در زير همين گزينه مقدار مجاز over burn رو به دقيقه مشخص کنيد حال به منوي File رفته و گزينه New را انتخاب کنيد و در قسمت Multisession گزينه No Multisession را انتخاب نماييد .سپس در قسمت Burn عبارت Write Method رو به Disc at Once تبديل کنيد .

حال مي توانيد سي دي خود را رايت کنيد مقدار رايت هم بستگي خيلي زيادي به رايتر داره .

 
ترفند میانبری کلیدهای ویندوز

  ترفند میانبری کلیدهای ویندوز


 کلیه کلیدهای میانبر جدید در ویندوز 7 (ترکیبی با کلید ویندوز)  به شرح زیر است:
کلید Windows + ↑: بیشینه ساختن (Maximize) پنجره.
کلید Windows + ←: حرکت پنجره به سمت چپ. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت چپ خواهد چرخید!

کلید Windows + →: حرکت پنجره به سمت راست. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت راست خواهد چرخید!
کلید Windows + ↓: کمینه ساختن ( پنجره و بازگردانی پنجره از حالت بیشینه).
کلید Ctrl + Windows + ←: پرش به مانیتور سمت چپ.

کلید Ctrl + Windows + →: پرش به مانیتور سمت راست.
کلید Ctrl + Windows: کمینه ساختن (Minimize) و بازگردانی کلیه پنجره‌های باز.
کلید T + Windows: متمرکز شدن بر روی اولین پنجره موجود در Taskbar. با فشردن مجدد به پنجره بعدی موجود خواهید رفت و این گردش ادامه دارد. همچنین با فشردن کلید T + Shift+ Windows این گردش عقبگرد خواهد شد.
کلید Space + Windows: مشاهده دزدانه صفحه دسکتاپ! با این عمل، کلیه پنجره‌های باز، شفاف می‌شود به طوریکه صفحه دسکتاپ دیده شود.
کلید G + Windows: مرتب کردن کلیه Gadgetهای موجود به ترتیب حروف الفبا.
کلید P + Windows: تنظیمات ( نمایش خارجی نظیر Mirror ،Extend Desktop و غیره).
کلید X + Windows: صفحه Mobility Center مشابه ویندوز ویستا.

کلید Windows + #: باز نمودن پنجره شماره # موجود در Taskbar. به عنوان مثال برای باز نمودن اولین پنجره Taskbar کلیدهای Win+1 و برای باز نمودن سومین پنجره کلیدهای Win+3 را وارد می‌کنیم.
کلید Windows + +: بزرگ‌نمایی پنجره.
کلید Windows + -: کوچک‌نمایی پنجره.

Alt + P: نمایش و یا عدم نمایش صفحه پیش‌نمایش در هر پنجره.
همچنین کلیدهای ترکیبی زیر که به کمک ماوس صورت میگیرد مختص محیط Taskbar هستند:
Shift + کلیک بر روی یک آیکن: باز نمودن یک مورد جدید.
کلیک وسط ماوس بر روی یک آیکن: باز نمودن یک مورد جدید.

کلیک بر روی یک آیکن: باز نمودن یک مورد جدید با دسترسی ادمین.
Shift + راست کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده: نمایش منوی پنجره شامل Restore All ،Minimize All ،Move All و غیره.
Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده: گردش بر روی پنجره‌های موجود در این گروه.

لازم به ذکر است جهت اطلاع کاربران مبتدی، کلید Windows بین دو کلید Alt و Ctrl در سمت چپ کیبورد قرار دارد.

 


برچسب:ترفند محمدرضا,

|
 
ترفند جالب در آفیس 2013

 

ترفند جالب در آفیس 2013

در Word 2013 می‌توانید ظاهر پاکت نامه‌های ارسالی خود را در ابعاد و اندازه‌های مختلف و همراه با جزئیات فراوان طراحی کرده و نهایتاً چاپ کنید. همچنین می‌توانید برچسب‌های مختلف مورد نیاز خود را نیز از این طریق ایجاد کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:

ابتدا Word 2013 را اجرا کنید.
سپس به تب MAILINGS مراجعه کرده و روی Envelopes کلیک کنید.
در پنجره‌ی باز شده در قسمت Delivery address بایستی آدرس گیرنده و در قسمت Return address نیز آدرس فرستنده را وارد کنید.

با کلیک بر روی قسمت Feed نیز می‌توانید محل قرارگیری طرح پاکت روی کاغذ را مشخص کنید.
همچنین با کلیک بر روی Options نیز می‌توانید ابعاد پاکت را تعیین کنید.
در نهایت با کلیک بر روی Print می‌توانید طرح را چاپ کنید.
برای طراحی برچسب نیز در همین پنجره به تب Labels بروید.
اکنون در قسمت Address آدرس فرستنده را درج کنید.
با کلیک بر روی قسمت Labels نیز می‌توانید اندازه برچسب را تغییر دهید.
در آخر با کلیک بر روی Print برچسب‌ را بر روی کاغذ چاپ خواهید کرد.


برچسب:ترفند محمدرضا,

|
 
ترفند پسورد دار کردن ویندوز 7 بعد از تکرار برای ورود


ترفند پسورد دار کردن ویندوز 7 بعد از تکرار  برای ورود
 


 
اگر دقت کرده باشید ، هنگام ورود در بعضی از سایتها و پنل های میزبانی وب ، شما فقط 3 بار اجازه ورود به یک حساب کاربری را دارید و در صورتیکه بعد از این تعداد رمز عبور را اشتباه وارد کنید اکانت یا IP شما از طریق سرور بلاک یا در سایت مورد نظر به شما پیغامی نمایش داده می شود که چند دقیقه دیگر تلاش کنید. خوب چنین گزینه ای در ویندوز 7 نیز وجود دارد که بسیار کاربردی می باشد . فرض کنید بر روی سیستم عاملتان اطلاعات مهمی ذخیره کرده اید . حساب کاربری شما نیز دارای پسورد می باشد ولی یک هکر تا زمانیکه حساب کاربری به آن اجازه وارد کردن و تست رمز عبور را بدهد وقت بیشتری برای هک کردن رمز عبور دارد .

1. برای انجام اینکار ابتدا کلیدهای پنجره +R را از روی صفحه کلید یا همان کیبرد بفشارید و در کادر Run عبارت Secpol.msc را تایپ کنید. جهت دسترسی سریعتر در کادر جستجو گزینه Start تایپ کنید .

Secpol.msc

2.کمی صبر کنید تا ویزارد Local Security Policy باز شود . در سمت راست چند گزینه وجود دارد . بر روی پیوند Account Policies کلیک کرده و از زیر مجموعه های این پیوند گزینه Account Lockout Policy را انتخاب کنید .

3. بعد از کلیک بر روی گزینه بالا 3 فایل ویرایشی در قسمت روبروی آن نمایش داده می شود که تنظیمات اصلی در فایل Account lockout threshold می باشد . با دابل کلیک کردن بر روی فایل نام برده شده آن را باز کنید . بعد از دابل کلیک کردن یک پنجره نمایش داده می شود که عدد صفر در تب اول در کادر Account will not lock out تایپ شده است . عدد صفر در این قسمت یعنی شما می توانید تا بی نهایت پسورد خودتان را در حساب کاربری اشتباه وارد کرده و از دوباره تلاش کنید .
خوب برای بیشتر کردن امنیت حساب کاربری عدد 3 را در کادر مورد نظر تایپ کرده و بر روی Ok کلیک کنید در مرحله بعدی نیز یک ویزارد برای شما نمایش داده می شود که باید آن را تائید کنید .

4. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید 2 گزینه Account lockout duration و Reset account lockout counter after نیز با زمان پیش فرض تنظیم شده است . اجازه بدهید کاربرد این گزینه را نیز برای شما توضیح بدهم .
گزینه اول Account lockout duration به کاربر اجازه میدهد که پس از گذشت مدت زمانی رمز عبور خودش را وارد کرده و به حساب کاربری لاگین کند .
و اما دومین گزینه Reset account lockout counter after می باشد .این گزینه تعیین می کند که کاربر چه مدت زمانی از پس یکبار تلاش ناموفق باید صبر کند تا دوباره رمز عبور را وارد نماید .


برچسب:ترفند محمدرضا,

|
 
کلیه ترفندهای رجیستری ویندوز و آموزش هاي ديگه

  1. [url=http://forum.p30world.com/showthread.php?p=2236#post2236]پاک کردن URL هایی که در قسمت آدرس بار مرورگر IE تایپ کرده اید.[/url]

  2. [url=http://forum.p30world.com/showthread.php?p=2237#post2237]پاک کردن نام ها و اسمهای تایپ شده و سرچ شده در موتورهای جست وجو[/url]

  3. [url=http://forum.p30world.com/showthread.php?p=2359#post2359] نمایش فایل های سوپر هایدن(مخفی)[/url]

  4. [url=http://forum.p30world.com/showthread.php?p=2423#post2423]پاک کردن statuse یاهو مسنجر[/url]

  5. [url=http://forum.p30world.com/showthread.php?p=2454#post2454]حذف علامت فلش از زیر آیکونهای Shortcut[/url]

  6. [url=http://forum.p30world.com/showthread.php?p=2457#post2457] نحوه عوض کردن اطلاعات نام و کمپانی بعد از نصب ویندوز XP [/url]

  7. [url=http://forum.p30world.com/showthread.php?p=2604#post2604] محل پوشه های مخصوص سیستم را تغییر دهید[/url]

  8. [url=http://forum.p30world.com/showthread.php?p=2681#post2681] تغییر دادن عنوان پنجره ی مرورگر اینترنت[/url]

قطع برق كامپيوتر به هنگام Shotdown

  چنانچه كامپيوتر شما به هنگام Shutdown برق را قطع نمي كند احتمالا بايد تغييري در ريجستري ايجاد كنيد.
   

(a وارد ويرايشگر ريجستري شويد

 

b) به كليدHKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop مراجعه كنيد.

 

متغيير powerOffActive را ويرايش كنيدوبه آن مقدار يك را اختصاص دهيد.

اين كار را از طريق كليد HKEY_USERSDEFALTControl PanelDesktop نيز مي توانيد انجام دهيد

بازم كامپيوترهنگ کرد. رفع می شه !!!!

بسیاری از ما در هنگام کار با ویندوز ناگهان به مشکل هنگ کردن برنامه ها برخورد کردیم. این مشکل مواقعی پیش می آید که برنامه نتواند فایلهای سیستمی خود را به درستی بارگذاری کند و ... در این هنگام ما به سرعت کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Del را زده و از صفحه Task Manager برنامه مورد نظر را End Task میکنیم. همه این را قبول دارند که در ویندوز XP این کار به طرز شگفت انگیزی نسبت به ویندوزهای سری 9X سریعتر شده و دیگر کمتر مشکل Restart پیش می آید. اما شاید برای بعضی ها سرعت End Task یک برنامه بسیار کند باشد تا جایی که حتی شخص مجبور به Restart شود. در اینجا یک نکته ای وجود دارد که با اعمال آن میتوان سرعت End Task کردن یک برنامه را افزایش داد. این روش حتی باعث میشود که اگر برای برنامه ای مشکل پیش بیاید آن برنامه به سرعت متوقف شده و دیگر مشکل هنگ کردن و یا کرش کردن سیستم پیش نیاید.

برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید : ابتدا از طریق Run وارد قسمت Regedit شده و کلید زیر را بیابید :

HKEY_CURRENT USERControl PanelDesktop

سپس در صفحه سمت چپ به دنبال کلیدی به نام LowLevelHooksTimeout بگردید. اگر این کلید وجود نداشت یک کلید از نوع String به همین نام بسازید. حال میتوانید یک عدد را برحسب میلی ثانیه به دلخواه به آن اختصاص دهید. این مقدار همان میزان زمان End Task را تعیین میکند. برای مثال شما میتوانید عدد 3500 را که معادل 3.5 ثانیه است را به آن اختصاص دهید. این ترفند در واقع باعث میشود که مدت زمان پاسخگویی برنامه Crash شده یا به عبارتی Hook شده در برابر ویندوز کاهش بیابد و ویندوز وقت اضافه ای را برای به اجرا در آوردن آن برنامه هدر ندهد و این کار باعث میشود که در واقع برنامه مشکل دار به زور اجرا نشود و جلویش گرفته شود. این ترفند میتواند کارایی ویندوز را نیز بالا ببرد چون همان طور که میدانید هنگ کردن سیستم خود یک عامل کاهش کارایی سیستم میباشد که با این ترفند تا حدود بسیار زیادی از این مشکل کاسته میشود.

عدم قطع شدن ارتباط اينترنت Dialup پس ازعمل Logoff

مطمئنأ میدانید که وقتی در اینترنت باشید و عمل Logoff را انجام دهید ارتباط Dialup شما قطع میشود. عمل Logoff باعث میشود که برنامه های در حال اجرا که باعث کندی سیستم شده اند متوقف شوند به نوعی که انگار سیستم را مجددأ راه اندازی کرده اید. با استفاده از این ترفند میتوانید کاری کنید که پس از عمل Logoff نیز ارتباط شما از اینترنت قطع نشود. این کار میتواند سرعت ویندوز خود را در حالت معمولی نگه دارید.
 برای این کار:
از منوی Start به Run رفته و در آن عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
حال به مسیر زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/Winlogon
در اين مسير بر روي صفحه سمت راست ، راست كليك نموده و از شاخه New يك كليد جديد از نوع String ايجاد نماييد. نام اين كليد جديد را KeepRasConnections بگذاريد. سپس روي آن دوبار كليك كرده و مقدار 1 را براي فعال شدن به آن اختصاص دهيد ( براي غير فعال شدن ميتوانيد از مقدار صفر استفاده نماييد ).
پس از ساخت كليد و مقدار دهي آن از رجيستري خارج شويد. ممكن است براي اعمال تغييرات نياز به راه اندازي مجدد سيستم داشته باشيد. از اين پس اگر ارتباط شما با اينترنت برقرار باشد پس از Logoff نمودن قطع نخواهد شد.

مدیریت حافظه و بالا بردن سرعت سیستم

برای بدست آودن عملکرد بهتر از کامپیوتری که حداقل دارای 32 مگابایت حافظه RAM است می توان آن را بهینه کرد تا هم کامپیوتر دستورات را به راحتی انجام دهد و هم سرعت و کارایی سیستم بالا رود. اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که میتوانید این کارها را انجام دهید و به نوعی حافظه سیستم خود را مدیریت کنید.
 بدین منظور:
1- بر روی My Computer راست کلیک کنید و به Properties بروید.
2- به قسمت Proformance رفته ودکمه File System رابزنید (در ویندوز XP باید به تب Advance رفته و در قسمت Proformance دکمه Settings را بزنید).
3- در قسمت Hard Disc ودر ناحیه Setting از لیست کشویی گزینهNetwork Server را انتخاب کنید (در ویندوز XP از پنجره Proformance Options گزینه Adjust for best performance را انتخاب کنید).
بدین ترتیب به شکلی بهینه تر ار حافظه استفاده می کنید وسرعت سیستم شما بالا تر میرود.
اما در نگارشهای جدید ویندوز بهتراست پس از تنظیمات فوق مراحل زیر نیز طی شوند:
از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را تایپ کنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
حال به مسیر زیر برویدHEKY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/FSTemplates
روی Server کلیک کنید و در ناحیه راست پنجره Regedit دو داده با عنوان NameCache و PathCache به چشم میخورند.
برای این دوداده مقادیر زیر را وارد کنید :
NameCache = 40000000
PathCache = a90a0000
در پایان سیستم را مجددأ راه اندازی کنید.

13 ترفند از ارتباط بین رجیستری و ویندوز

 
قصد داریم 13 ترفند مفید را به شما معرفی کنیم که همگی این ترفندها از طریق رجیستری ویندوز صورت میگیرد اما نتیجه نهایی در درون قسمت های مختلف ویندوز مشاهده میشود. این ترفندها تمامی قسمتهای ویندوز را شامل میشود و بسیار کاربردی هستند.
برای استفاده از تمامی ترفندها از منوی Start به Run رفته و در آن عبارت regedit را تایپ کنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
1- غیر فعال کردن تنظیمات System Restore
اگر ميخواهيد دسترسي به تنظيمات System restore را در Control Panel غير فعال کنيد رجيستري را باز و به مسير زير برويد .
HKEY-LOCAL-MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/SyetemRestore
در اين مسير مقداري با نام DisableConfig را بيابيد .اگر وجود ندارد آن را از نوع DWORD Value بسازيد . سپس مقدار آنرا به يک تغيير دهيد .
2- منوي Start کلاسيک
در ويندوز XP شکل منوي شروع تغيير کرده است . هر کاربري مي تواند آن را به حالت قبلي کلاسيک بر گرداند . اگر ميخواهيد اين منو هميشه در حالت کلاسيک بماند و نتوان آن را به شکل جديدش تغيير داد در رجیستری به مسیر زیر بروید.
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer
در اين مسير مقداري به نام NoSimpleStarMenu را بيابيد . آگر وجود ندارد آن را از نوع DWORD بسازيد و مقدار آن را به يک تغيير دهيد .
3- حذف برنامه هاي بيشتر اجرا شده از منوي Start
در ويندوز XP برنامه هايي که اخيرا اجرا شده اند در ستون سمت چپ آن قرار مي گيرد . اگر مي خواهيد اين برنامه ها را حذف کنيد به مسير زير برويد .
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer
در اين مسير مقداري به نام NoStartMenuMFUprogramsList را اگر وجود ندارد بسازيد . اين مقدار بايد از نوع DWORD باشد . سپس مقدار آنرا به يک تغيير دهيد .
4- مخفي کردن نام برنامه در ليست Add/Remove
اگر مي خواهيد يکي از برنامه هاي نصب شده روي ويندوز را از ليست Add/Remove Programs در Control Panel حذف کنيدرجيستري را اجرا و به مسير زير برويد .
HKEY-LOCAL-MACHINE/software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstall
در قسمت سمت چپ برنامه مورد نظر خود را پيدا کنيد و روي ان کليک کنيد . در قسمت سمت راست Display Name را بيابيد روي ان کليک راست کرده و Rename را انتخاب کنيد. به اول آن Quiet را اضافه کنيد . به اين ترتيب اين برنامه از ليست خارج شده است .
5- جلوگيري از تغيير تصوير Desktop
براي اينک تصوير دسکتاپ ثابت و بدون تغيير بماند و نتوان آن را تغيير داد رجيستري را اجرا وبه مسير زير برويد.
HKEY-CURRENT-USER/software/microsoft/windows/Policies/ActiveDesktop
مقداري به نام NoChangingWallpeper از نوع DWORD ايجاد کنيد و مقدار ان را به يک تغيير دهيد .
6- نمايش پيغام در شروع ويندوز
اگر ميخواهيد هنگامي که ويندوز بالا مي آيد يک پيغام در يک پنجره نمايش داده شود رجيستري را اجرا و به مسير زير برويد .
HKEY-LOCAL-MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/Winlogon
در اين قسمت legalnoticecaption را به مقدار دلخواه ( نام پنجره اي که پيغام در آن نمايش داده ميشود )تغيير دهيد.
همچنين مقدار legalnoticetext را به متن پيغامي که ميخواهيد نشان داده شود تغيير دهيد. ويندوز را دوباره راه اندازي کنيد تا تغييرات اعمال شوند.
7- حذف شاخه My Pictures از منوي شروع
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer
مقداری به نام NoSMMyPictures رابیابید و مقدار آن را به یک تغییر دهیید .
(اگر وجود نداشت آن را از نوع DWORD بسازید )
8- حذف ساعت ویندوز
اگر میخواهید زمان و تاریخ نشان داده شده در سمت راست پایین صفحه ویندوز حذف شوند به مسیر زیر در رجیستری بروید .
HKEY-LOCAL- MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer
در این مسیر مقداری به نام HideClock را بیابید اگر این مقدار وجود ندارد آن را از نوع DWORD بسازید . برای این کار در قسمت سمت راست کلیک راست کنید و New وسپس DWORDرا انتخاب نمایید .سپس این مقدار را به یک تغییر دهید .
9- تغییر عنوان INTERNET EXPLORER
اگر میخواهید عنوان بالای پنجره برنامه IE را تغییر دهید به مسیر زیر در رجیستری بروید.
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/InternetExplorer/Main
در این مسیر مقداری به نام Window Title را از نوع String Value بیابید .
اگر وجود نداشت آن را از نوع String بسازید .
سپس مقدار آن را به متنی که می خواهید در بالای پنجره IE نشان داده شود تغییر دهید .
10- روشن يا خاموش کردن NumLock
اگر ميخواهيد در هنگام ورود به ويندوز مشخص کنيد که numlock روشن يا خاموش باشد رجيستري را باز کنيد و به مسير زير برويد.
HKEY-CURRENT-USER/ControlPanel/Keyboard
در اين مسير مقداري به نامInitialKeyboardIndicators را بيابيد . اگر وجود ندارد ان را از نوع Dword بسازيد . براي ساختن مقدار جديد روي قسمت سمت راست کليک کنيد New وسپس dword را انتخاب کنيد . اگر اين مقدار را به صفر تغيير دهيد numlock غير فعال مشود.
11- فعال کردن Administrator در صفحه ورود
براي اينکه کاربر Administrator در صفحه اوليه ورود به ويندوز xp نمايش داده شود رجیستری را اجرا کنيد و به مسير زير برويد .
HKEY-LOCAL-MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/WinLogon/SpecialAccounts/UserList
سپس در قسمت سمت راست کليک راست کنيد و يک مقدار DWORD جديد بسازيد .
نام آن را همانند نام کابري که مي خواهيد نشان داده شود (Administrator) بگذاريد.
12- تغيير مسير فولدرهاي خاص
با استفاده از رجيستري مي توانيد مسير بعضی از فولدرهای خاص در ویندوز نظیر My Documents,My Pictures,… را تغییر دهید . برای این کار در منوی Run برنامه Regedit را اجرا کنید و به مسیر زیر بروید .
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/Windows/Current version/Explorer/Usershellfolders
بر روی هر مسیری که میخواهید تغییر دهید دو بار کلیک کنید و مسیر دلخواه خود را وارد کنید. برای اعمال تغییرات یا Logoff کنید و یا اینکه سیتم را Restart نمایید .
13- پسوند های ناشناخته
برای اینکه هنگامی که می خواهید یک فایل ناشناخته را در ویندوز xp باز کنید و مستقیما به لیست برنامه ها بروید و از شما سوال نشود .رجیستری را باز وبه مسیر زیر بروید .
HKEY-CURRENT-USER/Software/Microsoft/windows/CurrentVersion/Explorer
سپس یک مقدار جدید Dword به نام Internetopenwith ایجاد و مقدار آن را صفر قرار دهید . به این ترتیب هنگام اجرای یک فایل ناشناخته مستقیما به لیست برنامه ها خواهید رفت.

گرفتن پشتیبان از رجیستری 

 ممکن است شما نیز از افرادی باشید که ترفندهای مختلفی را همانند ترفندهای کمیاب آنلاین برای مشاهده و آزمایش بر روی سیستم خود امتحان میکنید. بخشی از این ترفندها مربوط به رجیستری ویندوز است که بخشی بسیار حساس است و یک اشتباه در آن میتواند شما را دچار مشکلات زیادی کند. به همین دلیل برای این که خیال خود را از این بابت راحت کنید کافی است پیش از انجام ترفند ، یک پشتیبان از کل رجیستری خود بگیرید تا در صورت ایجاد مشکل به راحتی آن را به حال قبل بازگردانید. در ضمن به این نکته هم دقت کنید که بسیاری از ویروس ها از داخل رجیستری به ویندوز شما راه پیدا میکنند ، با گرفتن پشتیبان از رجیستری میتوانید تا حدودی جلوی این مشکل را نیز بگیرید.

بدین منظور:

 

از منوی در محیط رجیستری و از قسمت شاخه ها و زیر شاخه ها بر روی علامت (+) کنار

 سپس از منوی بالا به حال مکان مناسبی برای ذخیره فایل پشتیبان انتخاب کرده و روی دکمه در پایان به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از پشتیبان از منوی Start  بر روی Runکلیک کرده و در محیط Run دستور regedit را تایپ نمایید.My Computer کلیک کرده تا تمامی زیرشاخه ها بسته شود.File رفته و بر روی Export کلیک کنید.Save کلیک کنید. (دقت کنید در پایین پنجره تیک گزینه All خورده باشد)File به Import رفته و فایلی که ساختید را Open کنید. سپس روی دکمه Yes کلیک کرده و سیستم را مجددأ راه اندازی کنید

از کار انداختن هشدار پر شدن دیسک

 همان طور که میدانید پس از پر شدن بیشتر فضای یک درایو ویندوز پیامی درباره پر شدن هارد میدهد. این مسئله میتواند زمانی که شما مشغول کاری هستید و برای خالی شدن هارد نمیتوانید کاری کنید بسیار عذاب آور باشد. با استفاده از این ترفند میتوانید این Error را غیرفعال کنید.
 برای این کار:
در Run تایپ کنید regedit تا رجیستری باز شود.
سپس به دنبال این آدرس بگردید: KEY_CURRENT_USER / Software / Microsoft / Windows / CurrentVersion / Policies / Explorer
بعد از رفتن به این آدرس ، در فضای خالی سمت راست ، راست کلیک کنید و ازNew بر روی گزینه DWORD Value کلیک کنید تا متغیری ساخته شود.
سپس نام این متغیر را به NoLowDiskSpaceChechs تغییر دهید.
در پایان بر روی این متغیر دوبار کلیک کنید و در قسمت Value Data عدد 1 را تایپ کنید.

پيغامي قبل از ورود به ويندوز

قصد داریم شما را با ترفندی جالب آشنا کنیم که با استفاده از آن می توانید کاری کنید که پیش از بالا آمدن کامل ویندوز و قبل از نمایش Welcome متنی را قرار دهید که این قابلیت را دارد که فارسی باشد و در یک پنجره کوچک نمایش داده شود. به عنوان مثال خوش آمدگویی به کاربر باشد یا در صورتی که در یک کافی نت مشغول کار باشید قوانین آن مکان را نمایش دهد.
بدین منظور در Run تایپ کنید regedit تا رجیستری باز شود.
سپس یه كليد مقابل برويد: [HKEY_LOCAL_MACHINE / Software / Microsoft / Windows / CurrentVersion / Winlogon]
و دو مقدار رشته اي به نامهاي LegalNoticeCaption وLegalNoticeText بسازيد.
در LegalNoticeCaption نام كادر پيغام و به LegalNoticeText متني كه دوست داريد نمايش داده شود را بنويسيد.

قفل کردن و باز کردن رجیستری

شاید شما از اون دسته افرادی باشید که مزاحم دارید و دوست ندارید کسی به رجیستری ویندوز شما دسترسی داشته باشد و خرابکاری کند . یا از دسته ی دیگر هستید که دوست دارید ریجستری ویندوز رو باز کنید و دستکاری کنید ولی ریجستری قفله و بسته است. 

 بستن ریجستری
بعضی از برنامه ها این کار را انجام می دهند ولی برای بستن ریجستری بدون برنامه گزينه Run را از منوي Start انتخاب كنيد. سپس در آن Gpedit.msc را تايپ كرده و Ok كنيد . در پنجره ظاهر شده مسير زير را دنبال كنيد :
user configuration > administrative templates > system
حال در سمت راست روي گزينه prevent access to registry editing tools دابل كليك كنيد و در پنجره اي كه باز مي شود گزينه Enable را فعال كرده و Ok كنيد . حال ریجستری ویندوز بسته شده است . می توانید امتحان کنید .

باز کردن ریجستری
برای باز کردن ریجستری و از بین بردن قفل آن مراحل ذکر شده را می روید و اين بار به جاي Enable گزينه 
Disableرا برگزينيد و Ok بزنید . حال ریجستری شما باز شده و قابل اجراست.

پاک کردن برنامه هایی که پاک نمیشوند

ممکن است این مشکل برای شما نیز پیش آمده باشد که قصد پاک کردن و Uninstall کردن برنامه ای را دارید و هر چه می کنید برنامه پاک نمی شود. حتی ابزار Add/Remove Programs موجود در کنترل پنل نیز به کمک شما نمی یاید. با استفاده از این ترفند میتوانید تمامی برنامه های نصب شده بر روی سیستم خود را به وسیله رجیستری ویندوز پاک کنید.
 بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و در آن عبارت regedit را تایپ کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
سپس به آدرس زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstall
حالا در لیست باز شده نام تمامی برنامه های نصب شده را میبینید. کافی است روی برنامه مورد نظر کلیک کرده و دکمه Delete را بزنید.
تنها دقت کنید برای Uninstall کردن برنامه ها از روش معمول استفاده کنید و تنها در مواری که برنامه پاک نمیشود از این روش استفاده نمایید.

از کار انداختن گزینه shutdown در منوی start

 با این ترفند ساده شما باعث میشود که قابلیت shutdown از منوي start غير فعال شود.

براي اين كار طبق معمول regedit را اجرا كرده و مسير زير را بيايد: 

HKEY-CURRENT-USER/SOFTWARE/Microsoft/windows/CurrentVersion/policies/Explorer

 

درمنوي سمت راست يك مقدار از نوع DWORD به نام NoClose را پيدا كنيد(اگر وجود ندارد بسازيد 

 

 

توجه كنيد كه كلمات N و C بايد به صورت بزرگ نوشته شود)براي از كار انداختن Shutdownمقدار را

مساوي 1قرار دهيد.

 

حالا اگر دوست شما قصد خاموش كردن كامپيوتر را داشته باشد با صحنه جالبي 

 

 

مواجه ميشود. 

 

 

توجه : براي بازگشت به حالت اوليه مقدار را مساوي 0 قرار دهيد.

 

وای بازم هنگ کرد. رفع می شه !!!!

بسیاری از ما در هنگام کار با ویندوز ناگهان به مشکل هنگ کردن برنامه ها برخورد کردیم. این مشکل مواقعی پیش می آید که برنامه نتواند فایلهای سیستمی خود را به درستی بارگذاری کند و ... در این هنگام ما به سرعت کلیدهای ترکیبی Ctrl+Alt+Del را زده و از صفحه Task Manager برنامه مورد نظر را End Task میکنیم. همه این را قبول دارند که در ویندوز XP این کار به طرز شگفت انگیزی نسبت به ویندوزهای سری 9X سریعتر شده و دیگر کمتر مشکل Restart پیش می آید. اما شاید برای بعضی ها سرعت End Task یک برنامه بسیار کند باشد تا جایی که حتی شخص مجبور به Restart شود. در اینجا یک نکته ای وجود دارد که با اعمال آن میتوان سرعت End Task کردن یک برنامه را افزایش داد. این روش حتی باعث میشود که اگر برای برنامه ای مشکل پیش بیاید آن برنامه به سرعت متوقف شده و دیگر مشکل هنگ کردن و یا کرش کردن سیستم پیش نیاید.
 

برای این منظور مراحل زیر را انجام دهید : ابتدا از طریق Run وارد قسمت Regedit شده و کلید زیر را بیابید : 

HKEY_CURRENT USERControl PanelDesktop

 

سپس در صفحه سمت چپ به دنبال کلیدی به نام LowLevelHooksTimeout بگردید. اگر این کلید وجود نداشت یک کلید از نوع String به همین نام بسازید. حال میتوانید یک عدد را برحسب میلی ثانیه به دلخواه به آن اختصاص دهید. این مقدار همان میزان زمان End Task را تعیین میکند. برای مثال شما میتوانید عدد 3500 را که معادل 3.5 ثانیه است را به آن اختصاص دهید. این ترفند در واقع باعث میشود که مدت زمان پاسخگویی برنامه Crash شده یا به عبارتی Hook شده در برابر ویندوز کاهش بیابد و ویندوز وقت اضافه ای را برای به اجرا در آوردن آن برنامه هدر ندهد و این کار باعث میشود که در واقع برنامه مشکل دار به زور اجرا نشود و جلویش گرفته شود. این ترفند میتواند کارایی ویندوز را نیز بالا ببرد چون همان طور که میدانید هنگ کردن سیستم خود یک عامل کاهش کارایی سیستم میباشد که با این ترفند تا حدود بسیار زیادی از این مشکل کاسته میشود.

خودتان ویندوزتان را فارسی کنید!

 در این ترفند قصد داریم روشی بسیار جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن خودتان میتوانید بدون نیاز به اطلاعات پیچیده کامپیوتری و نرم افزار خاصی و تنها از طریق رجیستری ویندوز قسمتهای اساسی ویندوز را فارسی کنید. این ترفند روی تمامی نسخه های ویندوز قابل اجراست.
برای این کار:
از منوی Start وارد Run شوید و در آن عبارت regedit را وارد کنید
و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
اکنون به آدرس زیر بروید:
HKEY_USERS/S-1-5-21-515967899-1454471165-839522115-1003/Software/Microsoft/Windows/ShellNoRoam/MUICache
حالا در قسمت دیگر رجیستری ، شما میتوانید تمامی اطلاعات زبان را مشاهده کنید. کافی است روی هر کدام از آنها دوبار کلیک کنید و در پنجره جدید و قسمت Value Data
به جای نام انگلیسی آن ، نام فارسی مورد نظر خودتان را بنویسید. نهایتأ OK را بزنید
تا تغییرات اعمال شود.

بستن اتوماتیک برنامه های هنگ کرده

مطمئنأ این مشکل برای شما نیز پیش آمده است که برنامه ای تحت ویندوز ، دچار مشکل شده باشد و پیام Not Responding بدهد. ساده ترین کار در این زمان فشردن سه کلید Ctrl+Alt+Delete و انتخاب برنامه و زدن دکمه End Task است تا برنامه هنگ کرده بسته شود. اما این کار ممکن است وقت زیادی از شما را بگیرد. هم اکنون قصد داریم ترفندی کارآمد را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید پس از هنگ کردن برنامه به طور اتوماتیک آن را ببندید بدون اینکه عملی انجام دهید.

 بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شوید و عبارت regedit را وارد کرده
و Enter بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.
اکنون به آدرس زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Desktop
حالا از قسمت دیگر رجیستری روی AutoEndTasks
دوبار کلیک کنید. در پنجره کوچک باز شده

در قسمت Value Data عدد 0 را به 1 تغییر دهید.
OK کرده و رجیستری را ببندید. سیستم را مجددأ راه اندازی نمایید.

دسترسی سریع به قسمتهای پر کاربرد در رجیستری

 اگر از آن دسته از کاربران حرفه ای باشید که زیاد با رجیستری ویندوز سر و کار دارند مسلمأ با پیچیدگی ها و تو در تویی های رجیستری آشنایی دارید. آدرسهای طولانی در ساختار رجیستری وجود دارد که برای هر بار دسترسی به آنها باید زمان نسبتأ زیادی را صرف کنید. در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار عالی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید یک قسمت Favorites به رجیستری اضافه کنید که با استفاده از آن هر چه سریعتر میتوانید به آدرسهای مختلف رجیستری دسترسی پیدا کنید.

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و دستور regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
اکنون به یک آدرس یا کلیدی که زیاد با آن سر و کار دارید بروید. حال از منوی بالا و قسمت Favorites گزینه Add to Favorites را انتخاب کنید.
حالا یک نام برای این قسمت انتخاب کنید و OK را انتخاب کنید.
اکنون اگر در هر قسمتی از رجیستری باشید ، کافی است مجدد

از منوی Favorties بخشی که ایجاد کردید را انتخاب کنید تا مستقیم و سریع به آن بخش هدایت شوید.

برجسته کردن برنامه های جدید در منوی Start

 

 

 

 

 
در ويندوز XP معمولا برنامه هاي جديدي که نصب مي شوند به صورت HighLight برجسته مي شوند و اینجوری طريق دسترسي سريع به آن را براي کاربر بسيار آسان ميشه اما براي کنترل اين که چه برنامه اي بايد برجسته شود و کدام برنامه برجسته نشود مي توانيد با يک ترفند ساده روي رجيستري بخوبي اين کار را انجام دهيد. ابتدا رجيستري ويندوز را بالا بياوريد (با تايپ Regedit در منوي Run روي start ). حالا روي کندوي بزرگ HKEY-CURRENT-USER کليک کرده تا شاخه Software را ببينيد. سپس زيرشاخه Microsoft را درون آن خواهيد ديد که با زدن روي آن زيرشاخه Windows را پيدا مي کنيد که اگر روي آن نيز کليک کنيد زيرشاخه Currentversion قابل مشاهده است. داخل اين زيرشاخه نيز زيرشاخه Explorer را مي بينيد که با زدن روي آن شاخه مورد ظر يعني Advanced ديده مي شود. حالا مرحله بعد و ساخت يک پوشه جديد داخل زيرشاخه Advanced را شروع کنيد. براي اين کار بايد يک پوشه در فرمت Dword بسازيد. سمت راست موس را بزنيد و New و Dword را برگزينيد. نام پوشه جديد را
Start-Notify New Apps بگذاريد ( S و N و N و A با حرف بزرگ تايپ شود). براي برجسته شدن برنامه هاي جديد از عدد صفر و براي برجسته نشدن از عدد يک استفاده کنيد و داخل Value data آن عدد مورد نظر را بنويسيد. يک بار سيستم را خاموش و روشن کنيد تا تغييرات Ok شود
 


از بين بردن Shortcut To از جلوي ميانبرها

 
هر وقت ميانبري در صفحه رو ميزي (Desktop) مي سازيد يا کپي مي کنيد? به صورت خود کار يک پيشوند Shortcut To دنبال آن مي آيد . همين الان اگر نگاهي به صفحه روميزي (جايي که My Computer در آن قرار دارد) بياندازيد ? به احتمال زياد نمونه اي از آنچه گفته شد خواهيد ديد ... براي غير فعال کردن اين مزاحم ? وارد رجيستري شويد ؛ سپس کليد زير را پيدا کنيد :
HKEY_CURRENT_USER - Software- Microsoft- Windows- CurrentVersion- Explorer
(علامت - به معني کليک کردن روي + کليد قبلي است که بعد از کليک به شکل- در مي آيد)
تا اينجا کارهايي که بايد انجام مي داديد در قسمت چپ رجيستري بود... اما به محض اين که به کليد Explorer رسيديد ( - آن را کليک نکنيد) در قسمت راست رجيستري يک سري گزينه ها ظاهر مي شود ؛‌ روي گزينه Link دوبار کليک کنيد... پنجره اي باز مي شود ؛ مقدار آن را به : OO OO OO OO تغيير دهيد ... حالا ويندوز را راه اندازي مجدد کنيد ... پس از ورود به ويندوز مشاهده خواهيد کرد که از اين به بعد هيچ وقت پس از ساختن ميانبر با کلمه --- Shortcut to مواجه نخواهيد شد !!!

رجیستر کردن برنامه ها توسط رجیستری ویندوز

 

ممکن است شما نیز برنامه هایی را بر روی سیستم تان نصب کرده باشید که پس از مدتی ، زمان استفاده رایگان از آنها پایان میبابد. بنابراین باید اینترنت را برای یافتن کرک آن زیر و رو کنید. اما اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید این برنامه ها را از طریق رجیستری ویندوز کرک کنید.

 بدین منظور:
از منوی Start وارد محیط Run شوید و در آن عبارت  regedit را تایپ کنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
حال وارد HKEY_CURRENT_USER / Software شوید و به دنبال نام برنامه مورد نظر بگردید و روی آن دوبار کلیک کنید.
حال از قسمت دیگر ، بر روی Maxusage دوبار کلیک کرده و در پنجره باز شده مقدار Value آن را به 1 تغییر دهید.
در پایان دقت کنید که:
* این ترفند ممکن است بر روی برنامه های خاصی جواب ندهد.
* در صورت عدم وجود Maxusage خودتان آن را ایجاد کنید.
* این ترفند مخصوص برنامه های مدت دار است نه آنهایی که حتما برای استفاده نیاز به کرک داشته باشند.


 
وقتی ویندوز بالا می آید برنامه ای اجرا شود

وقتی ویندوز بالا می آید برنامه ای اجرا شود

ویندوز از فولاد خاصی نگهداری می كند كه Startup نام دارد. بوسیله این فولدر می توانید برنامه ها، فولدرها و حتی اسنادی را تعیین كنید تا هر وقت ویندوز بالا می آید باز شوند. با انتخاب Start،All Programs و Startup می توانید فولدر Startup و آنچه درون آن قرار داده شده را ببینید. مراحل بعدی نحوه افزودن میانبر به این فولدر را نشان می دهند.

عنصری كه می خواهید اضافه كنید را پیدا كنید  

وقتی ویندوز بالا می آید برنامه ای اجرا شود

با استفاده از My computer و پنجره My Document، عنصری كه می خواهید به منوی فولدر Startup اضافه كنید را پیدا كنید. این عنصر می تواند یك سند، برنامه یا حتی یك فولدر باشد.

 آن عنصر را به روی منوی Start دراگ كنید  

وقتی ویندوز بالا می آید برنامه ای اجرا شود

با استفاده از دكمه چپ ماوس، آن عنصر را به روی دكمه Start دارگ كنید، اما هنوز دكمه ماوس را رها نكنید.

  آن عتصر را به روی فولدر All Programs دراگ كنید  

وقتی ویندوز بالا می آید برنامه ای اجرا شود

به دراگ كردن عنصر ادامه دهید و آن را بر روی گزینه All Programs بر روی منوی Start نگه دارید. هنوز دكمه ماوس را رها نكنید.

 

آن عنصر را درون فولدر Startup قرار دهید  

 

وقتی ویندوز بالا می آید برنامه ای اجرا شود

وقتی فولدر All Programs باز شد، آن عنصر را به فولدر Startup دراگ كنید و در آنجا بیاندازید.

 

 *توجه *

حذف كردن برنامه های Startup

بسیاری از برنامه هایی كه نصب می كنید (وحتی خود ویندوز) برنامه های كوچك مرتبطی دارند كه طوری پیكر بندی شده اند كه وقتی كامپیوترتان به كار می افتد اجرا می شود. برای مثال Windows Messenger به طور خودكار اجرا می شود و همینطور وقتی AOL را نصب می كنید، Messenger AOL Inistant اجرا می شود. معمولاً می توانید بگویید كه این برنامه ها اجرا شده اند چرا كه می توانید آیكون های نشان دهنده آنها را در ناحیه گزارش سیستم واقع در سمت راست نوار وظیفه مشاهده كنید. اگر برنامه هایی دارید كه به طور خودكار اجرا می شوند و تنها ترجیح می دهید این طور نباشد، اول فولدر Startup را بررسی كنید. اگر در آنجا میانبری برای آن برنامه وجود داشت، می توانید آن را حذف كنید تا آن برنامه دیگر به طور خودكار اجرا نشود. اگر شك دارید كه آیا ضروری است آن برنامه هنگام بالا آمدن ویندوز اجرا شود، میانبر آن را به رومیزی خودتان منتقل كنید و ویندوز را مجدداً راه اندازی كنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. بعدها اگر دیدید به آن نیاز دارید می توانید آن را به فولدر Startup برگردانید. اگر برنامه ای اجرا می شود و میانبری برای آن در فولدر Startup نمی بینید، بر روی آیكون آن در ناحیه گزارش سیستم كلیك یا كلیك راست كنید. گاهی اوقات گزینه ای را به این طریق برای خروج از آن برنامه و حتی برای این كه جلوی اجرا شدن آن همراه با ویندوز را بگیرید خواهید یافت.

برچسب:ترفند محمدرضا,

|
 
ترفند هاي ویندوز

- پسورد گذاری در ویندوز : اگر شما فایل یا فایلهایی مهمی دارید که می خواهید روی آنها پسورد بذارید ولی برنامه خاصی برای اینکار ندارید می توانید از خود ویندوز کمک بگیرید . یک پوشه ی زیپ بسازید ( روی صفحه راست کلیک کنید و از منوی New گزینه ی Compressed (zipped) Folder را انتخاب کنید . فایلهای مورد نظر را داخل پوشه بریزید حالا به داخل پوشه بروید و در جایی بروی صفحه راست کلیک کنید و گزینه ی Add a Password را انتخاب کنید . پسورد مورد نظر را وارد کنید . برای امتحان می توانید بروی فایلهای مورد نظر کلیک کنید

۲- کم کردن حجم فایلها در درایو NTFS : اگر شما از سیستم NTFS برای درایوها استفاده می کنید می توانید با این روش فایلها را فشرده سازی کنید تا حجم درایو کاهش پیدا کند . برای اینکار بروی درایو مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه ی Properties را انتخاب کنید در پایین پنجره باز شده تیک عبارت Compress Drive to Save Disc Space را فعال کنید و بروی Apply کلیک کنید یک پنجره جدید باز می شود که دو کلید انتخابی در آن قرار دارد . اگر می خواهید فقط درایو مورد نظر فشرده شود کلید اول ولی اگر می خواهید تمام درایو با پوشه و فایلهای داخل آن فشرده شود کلید دوم را انتخاب کنید . لازم به ذکر است این روش زمان زیادی لازم دارد.

۳- باز کردن سایت در Run : اگر می خواهید به یک سایت سر بزنید اما Internet Explorer را پیدا نمی کنید می توانید در منوی استارت برنامه ی Run را باز کنید و آدرس سایت مورد نظر را کامل در آن بنویسید حالا بروی Ok کلیک کنید.

 

۴- خاموش کردن سریع ویندوز : در این روش ویندوز بطور یکدفعه و بدون هیچ پیغامی خاموش می شود بطوری که انگار کامپیوتر را از برق کشیدید . برای اینکار کلیدهای Alt + Ctrl + Del را بگیرید و در همانطور که کلید Ctrl را پایین نگه داشته اید بروی Shutdown کلیک کنید

برچسب:ترفند محمدرضا ,

|
 
چگونه آثار تمام فعالیت‌هایمان روی اینترنت را نابود کنیم

چگونه آثار تمام فعالیت‌هایمان روی اینترنت را نابود کنیم؟

{ info }-->

 

هر کدام از کاربران اینترنت، روزانه صدها فعالیت روی اینترنت انجام می‌دهند و در واقع هر فعالیت، روی مجموعه فایل‌هایی مانند کوکی‌ها و فایل‌های موقت (temporary files)  ثبت می‌شوند. برخی از این فایل‌ها عملا مفید اند، اما برخی مضر هستند و احتمال آسیب رسیدن به شما توسط آن‌ها وجود دارد. مطمئن‌ترین راه این است که آثار ناخواسته‌ی فعالیت‌های اینترنتی‌تان را برای مثال پس از انجام فعالیت‌های بانکی، نابود کنید. برای این امر چه راهی را انتخاب می‌کنید؟
در ادامه به بررسی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای این منظور خواهم برداخت. 

ie-privacy-keeper

برنامه IE Privacy Keeper این اطمینان را به شما خواهد داد که سایت‌هایی را که ملاحظه کرده‌اید،‌ یا جستجو‌هایی که انجام داده‌اید، تماما نابود خواهند شد.
بدون توجه به اینکه شما از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنید یا از موزیلا فایرفاکس، IE Privacy Keeper بطور خودکار تاریخچه‌ی مرورگرتان را پس از انجام فعالیت‌های اینترنتی حذف می‌کند. این برنامه بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد ویندوز، فایل‌های index.dat را حذف می‌کند.
در تصاویر زیر، محیط برنامه را مشاهده می‌کنید که براحتی می‌توانید طریقه‌ی حذف فایل‌ها را مشخص کنید. IE Privacy Keeper فایل‌ها را بطور کاملا مطمئن حذف می‌کند، ‌طوری که قابل بازیابی و برگشت‌پذیر نباشند.

ie tab

firefox tab

 

system

 

از ویژگی‌های کلیدی این نرم‌افزار می‌توان اشاره کرد به:

  • حذف تاریخچه‌ی اینترنت اکسپلورر و موزیلا فایرفاکس
  • حذف فایل‌های index.dat بدون نیاز به راه اندازی مجدد ویندوز
  • نگهداری فایل‌های انتخابی
  • حذف آثار فعالیت‌های آفلاین شما
  • حذف پوشه‌ها و کلید‌های انتخابی رجیستری
  • حذف فایل‌ها بطور خودکار پس از بستن پنجره‌ی اینترنت اکسپلورر یا فایرفاکس
  • حذف مطمئن فایل‌ها

همچنین در مرورگرهای نسل جدید، امکانی قرار گرفته تا بدون نیاز به این‌چنین برنامه‌هایی، هیچ‌کدام از فعالیت‌های شما روی اینترنت، ثبت و ضبط نشود! برای مثال در مرورکر گوگل کروم، توسطبخش Incognito (ببینید: بخش Incognito کجاست؟) می‌توانید مطمئن باشید که فعالیت‌های شما پس از بستن پنجره‌ی مرورگر، حذف خواهند شد.

برچسب:ترفند محمدرضا,

|
 
ترفندي مخفی برای بستن Windows Explorer در ویندوز ویستا و 7

همان طور که می‏دانید یکی از اصلی‏ترین پروسه‏های فعال در محیط ویندوز، explorer.exe نام دارد. وظیفه اصلی explorer.exe که تحت نام Windows Explorer شناخته می‏شود مدیریت فایل‏های موجود بر روی هارددیسک است. گاهی ممکن است بنا به هر دلیلی نیازمند بستن این پروسه باشید. در این زمان اکثر کاربران از محیط Task Manager برای بستن explorer.exe اقدام می‏کنند. اما در صورتی که از ویندوز ویستا و 7 استفاده میک‏نید بایستی بدانید راهی خیلی ساده از فشردن Ctrl+Alt+Delete و انتخاب explorer.exe از آن لیست بلند بالا وجود دارد. هم اکنون به معرفی این راه مخفی خواهیم پرداخت.

 

بدین منظور:
بر روی منوی Start کلیک کنید.
سپس کلیدهای Ctrl به علاوه Shift را به طور همزمان بگیرید و بر روی فضای خالی از منوی Start راست کلیک کنید.
خواهید دید که در منوی ظاهر شده، علاوه بر Properties گزینه Exit Explorer نیز به چشم می‏خورد که با انتخاب آن می‏توانید Windows Explorer را ببندید.

لازم به ذکر است برای بازگردانی Windows Explorer بایستی Ctrl+Alt+Delete را بزنید و Start Task Manager را انتخاب کنید. از منوی File بر روی New Task کلیک کنید و در پنجره جدید explorer.exe را تایپ کرده و Enter بزنید .

 

برچسب:ترفند محمدرضا,

|
 
تمهاي مخفي ويندوز 7

یکی از ویژگی‏های بارز ویندوز 7 ظاهر زیبا و جذاب آن است. این ویژگی به کمک تم یا قالب‏های موجود در آن شکل می‏گیرد. در ویندوز 7 به طور پیش فرض 6 تم قابل انتخاب است که با انتخاب هر تم، ظاهر صفحه دسکتاپ و صداهای موجود در ویندوز تغییر می‏کند. اما بایستی بدانید که در ویندوز 7، علاوه بر تم های موجود، 5 تم دیگر نیز به شکل مخفی وجود دارد! در این ترفند نحوه آشکار‏سازی و انتخاب این تم‏های مخفی را برای شما بازگو خواهیم کرد. این قالب‏های مخفی با محوریت کشورهای استرالیا، کانادا، بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی ساخته شده‏اند و شامل تصاویر پشت زمینه‏ای از این کشورها هستند.

بدین منظور:
ابتدا بایستی قابلیت مشاهده فایل‏های مخفی سیستم را فعال نمایید. در منوی Start عبارت Folder Options را وارد کرده و Enter بزنید. در پنجره Folder Options به تب View بروید و تیک گزینه Hide protected operating system files را بردارید و Yes را انتخاب کنید. سپس پنجره را OK کنید.
اکنون وارد Computer شوید.
حال به مسیر C:\Windows\Globalization\MCT مراجعه کنید.
در این مسیر 5 فولدر مشاهده می‏کنید. این 5 فولدر متعلق به 5 تم مخفی هستند  و عبارات 2 حرفی که در نام آنها مشاهده می‏کنید مخفف کشورهایی هستند که در بالا نام بردیم.
به دلخواه وارد یکی از پوشه‏ها شوید. سپس به فولدر Theme مراجعه کنید و بر روی فایل موجود در آن دو بار کلیک کنید.
تم مورد نظر انتخاب شده و در حافظه ویندوز ذخیره شده است.
این کار را در هر 5 فولدر انجام دهید.
اکنون در صورتی که بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و Personalize را انتخاب کنید، در قسمت My Themes این 5 تم جدید را مشاهده میکنید. با کلیک بر روی هر کدام تم مورد نظر انتخاب می‏شود.


برچسب:ترفند محمدرضا,

|
 
استفاده از پسورد تصویری برای ورود به ویندوز 8

 


استفاده از پسورد تصویری برای ورود به ویندوز 8

 

 

پسورد هاي تصويري يک ويژگي جديد و نوآورانه در ويندوز 8 هستند که شما را قادر مي سازد تا با لمس يا کليک بر روي قسمت هاي خاصي از يک عکس, وارد ويندوز شويد! اين ويژگي رو براي هر عکسي که دوست داشته باشيد, مي تونيد فعال کنيد. شما هم مي توانيد بر روي سه نقطه مشخص از عکس کليک کنيد و هم مي توانيد با کشيدن انگشت يا موس خود بر روي قسمت خاصي از عکس, بجاي تايپ پسورد وارد ويندوز شويد.

 

براي فعال کردن اين ويژگي مراحل زير رير رو انجام مي ديم:

 
1- بر روي آيکون Control Panel از متروي ويندوز 8 کليک کنيد.
 
2- در سمت چپ Users را انتخاب کرده و بر روي Create a picture password کليک کنيد.
 
 
3- پسورد خود را وارد کرده و OK کنيد. در صفحه بعدي با کليک بر روي Choose picture عکسي را براي اين منظور انتخاب کنيد.
 
 
4- با کليک بر روي Use this picture عکس انتخاب شده را تاييد کنيد.
 
 
5- موس رو بر روي سه نقطه انتخابي از عکس, بکشيد. يک بار ديگر براي تاييد الگوي قبلي اين کار رو تکرار کنيد!
 
 
 
6- در صورتي که با پغام زير رو به رو شديد, تبريک ميگيم, پسورد تصويري تان با موفقيت تنظيم شده است!
 
 
دفعه ي بعد که وارد ويندوز مي شويد, با عکسي که براي پسورد انتخاب کرده بوديد مواجه خواهيد شد. الگوي تنظيم شده خود را بر روي عکس بکشيد تا وارد ويندوز شويد!
 
 

با استفاده از اين روش سختي تايپ پسورد رو ديگر نخواهيم ديد!


 

برچسب:,

|
 
فرمان های RUN در ویندوز ویستا

هر دستور را کافی است در RUN اجرا کنید
1. Character Map = charmap.exe برای دیدن کارکترهای مختلف
2. Disk Cleanup = cleanmgr.exe
3. Clipboard Viewer = clipbrd.exe دیدن کلیپ بورد
4. Dr Watson = drwtsn32.exe برای رفع مشکلات
5. DirectX diagnosis = dxdiag.exe ابزاری برای تست کارت صدا و گرافیک
6. Private character editor = eudcedit.exe برای ادیت کردن کاراکترها
7. IExpress Wizard = iexpress.exe برای ساختن پکیج
8. Mcft Synchronization Manager = mobsync.exe برای سنکرونایز کردن اطلاعات کامپیوترهای یک شبکه
9. Windows Media Player 5.1 = mplay32.exe ورژن بسیار ابتدایی مدیا پلیر
10. ODBC Data Source Administrator = odbcad32.exe برای کار با دیتابیس
11. Object Packager = packager.exe برای ساختن پکیج
12. System Monitor = perfmon.exe هر گونه اطلاعاتی را در مورد سیستم در اختیارتان میگذارد و بسیار کامل است
13. Program Manager = progman.exe
14. Remote Access phone book = rasphone.exe دفترچه تلفن
15. Registry Editor = regedt32.exe [regedit.exe] رجیستری
16. Network shared folder wizard = shrpubw.exe ساختن فولدر اشتراک در شبکه
17. File siganture verification tool = sigverif.exe
18. Volume Control = sndvol32.exe
19. System Configuration Editor = sysedit.exe
20. Syskey = syskey.exe
21. Mcft Telnet Client = telnet.exe
22. Driver Verifier Manager = verifier.exe
23. Windows for Workgroups Chat = winchat.exe
24. System configuration = msconfig.exe
25. Group Policy Editor = gpedit.msc
26. Local Users and Groups = lusrmgr.msc
27. Certificate Manager = certmgr.msc
28. Device Manager = devmgmt.msc


برچسب:آموزشي محمدرضا,

|
 
تنها با وارد کردن اسم خود کامپیوتر را روشن نمایید

 

1- بعد از روشن شدن كامپيوتر دكمه DELETE  را ميزنيم

 

 

 ۲- از ورود به صفحه SETUP  روي گزينه Power Manegment Setup  ميرويم

 

 

 ۳- كليد ENTER  را ميزنيم و به روي قسمت  POWER BY KEYBOARD ميرويم ودكمه ENTER  را ميزنيم (البته در بعضي از مواقع شايد بايد  2  بار دكمه ENTER  را بزنيم)

 

 

 ۴- كلمه نام خود رامثلا ALI  رو وارد ميكنيم وكليد ENTER  را ميزنيم و دوباره همان نام ALI  را وارد ميكنيم و سپس كليد ENTER را ميزنيم

 

 

 ۵- كليد ESC  را ميزنيم و وارد صفحه اصلي ميشويم و كليد F10  را به عنوان تاييد تغييرات انجام شده ميزنيم

 

 

 ۶-كامپيوتر RESET  ميشود و بعد از خاموش كردن كامپيوتر نام خود را وارد كنيد تا كامپيوتر شما روشن شود

 

 

 

(نكته مهم: دوستان عزيز توجه كنيد كه كابل برق كامپيوتر هرگز از برق درنيايد چون در اين صورت فقط با فشردن دكمه POWER  ميتوان كامپيوتر را روشن كرد )

 

 


 

 


برچسب:آموزشي محمدرضا,

|
 
ترفند هاي كوچك

ترفند ها


چگونه ویندوز خود را همیشه سالم نگه داریم


حتما تا به حال اتفاق افتاده است که بعد از نصب يک نرم افزار به هر دليل سيستم عامل و برنامه هاي کاربردي شما آسيب ديده است حتي ممکن ويروسي شدن سيستم و يا پاک شدن چند فايل سيستمي علت بالا نيامدن ويندوز باشد.

در اين گونه شرايط معمولا گزينه اي جز عوض کردن ويندوز و تمام برنامه هاي آن پيش روي کاربران نمي باشد .

براي جلو گيري از وقوع اين حالت استفاده از (
GO BACK)بسيار مفيد خواهد بود .همان طور که از نام اين برنامه برمي آيد اين نرم افزار هميشه تنظيمات صحيح ويندوز را به خاطر مي سپارد و در صورت نياز کاربر وارد عمل مي شود با استفاده از اين برنامه ديگر هرگز به فکر عوض کردن ويندوز نباشيد .

همچنين اين برنامه مي تواند تمامي فايلهاي پاک شده از سيستم را دوباره بازيابي کند براي استفاده کافيست در زمان بالا آمدن ويندوز کليد
Space Bar را فشار دهيد با ظاهر شدن صفحه(GO BACK) شما قادر خواهيد بود سيستم را به حالتي صحيح در گذشته هدايت کنيد.

قابليتهاي برنامه و نکات کليدي در استفاده از آن بدين صورت مي باشد :


1)اين برنامه به طور معمول مقدار ده درصد از کل ظرفيت هارد ديسک را براي انجام فعاليتهاي خود اشغال مي کند.

2)اين برنامه داراي خاصيت(
Auto-Revert ) مي باشد اين قابليت قادر به بازگرداني اطلاعات به صورت خود کار است .

3)قابليت بازگرداني کل هارد ديسک (
Revert Drive ) اين قابليت امکان بازيابي کل اطلاعات درايو را فراهم مي کند.

4)بوت شدن از فلاپي ديسک اين قابليت سبب بوت شدن کامپيوتر از روي فلاپي مي شود.

5)اين برنامه به صورت خود کار از تمامي درايوهاي سيستم محافظت مي کند و نمي توان در حالت عادي محافظت از سيستم را محدود به درايو خاصي از هارد ديسک کرد .

در اين جا به موارد و نکات اصلي در مورد نرم افزار اشاره گرديد لازم به ذکر است اين برنامه داراي جزييات فراواني است که کاربران حتما در زمان استفاده به وجود آن پي خواهند برد .

 

 


چگونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببریم

ایجاد سیستم یکپارچه امنیتی :

با رعایت همه نکات زیر امنیت سیستم شما به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت :

1 )
Active نمودن ویندوز به منظور به روز رسانی ودریافت ونصب خودکار آخرین سرویس پک ها .
دقت کنید مسئله بالا از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است ولی کسی به آن توجه ندارد انشاءاله بزودی و بطور مفصل چگونگی اکتیو و آپدیت کردن ویندوز را بطور کامل توضیح خواهیم داد .

 2 ) تهیه
Backup از فایلها و برنامه های حساس ( در موارد خاص تهیه پشتیبان در چند Hard Disk به صورت لحظه به لحظه و آنی )

 3 ) استفاده از برنامه های
AUTO RECOVER - این قبیل برنامه ها در صورت صدمه دیدن ویندوز و یا پاک شدن فایلها قادر به بازگرداندن اطلاعات و بازگشت به حالت قبل هستند.

 4 ) استفاده از آنتی ویروس
AntiVirus وSpy Sweeper و فايروال مناسب و قوی و از آن مهمتر UPDATE روزانه و مرتب آنها 
داشتن آخرین نسخه آنتی ویروس موجود در بازار قادر به حل مشکل شما نیست . عمده مشکلات را ویروسهای جدید ایجاد میکنند و تنها راه شناسائی و از بین بردن آنها آپدیت روزانه آنتی ویروس میباشد .

 4 ) استفاده از ویرژال درایو (
Virtual Drive ) - ویرژال درایو قادر است اطلاعات شما را از خرابی و صدمات ویروس همچنین سرقت اطلاعات تا حدود زیادی ایمن نگاه دارد زیرا در این حالت اطلاعات کد گذاری ( Encrypt ) شده و به صورت غیر مستقیم روی هارد ذخیره می گردند ( نکته : هرگز از برنامه هایی چون Folder Guard و ... استفاده نکنید چون این برنامه ها تا زمان فعال بودن سیستم عامل امنیت فایلهای امنیت شما را به صورت نسبی حفظ می کنند) پس همواره جز درایو سیستم عامل کل هارد دیسک را به صورت یک جا به یک یا چند درایو مجازی تبدیل کنید .

 5 ) همواره پسورد های خود را تغییر دهید و همه نکات امنیتی را در انتخاب پسورد رعایت کنید .

 6 ) استفاده از حساب کاربری
GUEST

 7 ) استفاده از
Screen Lock , Security Administrator و ... جهت ایجاد محدودیت های بیشتر در ویندوز

 8 ) استفاده از اکتیو کارت (
Active Card ) جهت اجازه دسترسی به اطلاعات حساس

 9 ) تبدیل فایل سیستم به
NTFS

 10 ) کنترل
PROSSES و ایجاد TASK LIST همچنین محدود سازی کاربران در ایجاد و حذف TASK ها

 11 ) بالا بردن امنیت در
Internet Explorer

 12 ) استفاده از برنامه های
Auto-Protect و System Works قوی برای چک کردن سیستم هانند Norton System Works

مراحل ایجاد و حفظ امنیت در سیستم به صورت فهرست وار بیان گردید پیاده سازی تمامی مراحل فوق نیاز به تخصص و تبحر دارد و برای کاربران عادی و غیر حرفه ای قطعا غیر ممکن است .

در قسمتهای بعد به تفکیک و بطور مفصل به این موارد خواهیم پرداخت .



ارسال فایل بدون اینترنت

 

 

 HyperTerminal  برنامه اي است كه توسط آن مي توانيد با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نياز به اينترنت) فايلهايي را از هر نوع به دوستانتان ارسال و يا از آنها فايلهايي را دريافت نماييد.

شايد شما هم مانند من از ارسال فايلها توسط ابزار ذخيره سازي (مانند
CD، ديسك و...) خسته شده ايد در اين قسمت قصد داريم به بررسي يكي از قابليتهاي جذاب و كمتر شناخته شده ويندوز كه توانايي بالايي در ارسال و دريافت فايلهاي مختلف به نام Hyper Terminal بپردازيم.

HyperTerminal چيست؟

HyperTerminal برنامه اي است كه توسط آن مي توانيد با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نياز به اينترنت) فايلهايي را از هر نوع به دوستانتان ارسال و يا از آنها فايلهايي را دريافت نماييد. در صورت كار با اين برنامه در بسياري از موارد شما ديگر نيازي به استفاده از اينترنت نخواهيد داشت، بنابراين قادريد در هزينه هاي اتصال به اينترنت تا حد زيادي صرفه جويي كنيد.

برنامه
Hyper Terminal به صورتي كاملاً ساده و آسان طراحي گرديده به صورتي كه شما با چند بار كار كردن با آن مي توانيد با نحوه كار كاملاً آشنا گرديد.

نكته: براي استفاده از
HyperTerminal شما به امكانات خاص نياز نداريد فقط كافي است كه كامپيوتر شما و فردگيرنده به يك مودم مجهز باشد تا شما از طريق خط تلفن فايل مورد نظرتان را ارسال و يا دريافت نماييد.

نحوه استفاده از
Hyper Terminal
براي فعال نمودن
HyperTerminal در ويندوز xp به روي كليد Start كليك نموده و از منوي كشويي ظاهر شده به ترتيب Accessories < All programs < Hyper Terminal< Communications را انتخاب كنيد تا پنجره Connection Description در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.

در كادر فوق يك نام را براي اتصال وارد كرده و از قسمت
Icon يك آيكون را به دلخواه انتخاب نموده و بر روي كليد OK كليك كنيد.

در پنجره
Connect To از منوي كشويي Country / region كشور محل سكونت خود (كه در اينجا IRAN را بايد انتخاب نماييد مگر اينكه خارج از ايران زندگي مي كنيد)، AreaCode كد كشور، phonenumber شماره تلفن تماس و از منوي ConnectUsing ابزار مورد استفاده (كه در اين جا مودم مي باشد) را انتخاب كرده و برروي كليد OK كليك نماييد.

نكته: در قسمت
phone number شما بايد شماره تلفن شخصي كه مي خواهيد براي او فايل مورد نظرتان را ارسال كنيد را وارد نماييد.

در پنجره
Connect شما كافي است بر روي كليد Dial كليك كنيد تا شماره گيري انجام گيرد. در اين مرحله در صورتي كه مي خواهيد تغييري در شماره تلفن تماس و يا محل سكونت خود دهيد كافي است برروي كليدهاي Modify يا Dialing properties كليك كرده و در كادرهاي محاوره اي ظاهر شده تغييرات مورد نظر را اعمال نماييد. بعد از چند لحظه شماره گيري توسط مودم انجام مي شود.

تنظيماتي كه فرد گيرنده بايد انجام دهد

براي دريافت يك فايل از طريق
HyperTerminal فقط كافي است در پنجره اصلي برنامه از منوي Call گزينه Wait For a Call را انتخاب نماييد. بعد از چند لحظه شما مي توانيد فايلهاي ارسالي را دريافت كنيد.

ارسال فايلها

بعد از اينكه در پنجره
Connect تنظيمات مربوطه را انجام داديد و توسط شماره گيري به شماره مربوطه متصل شديد. براي مشخص كردن فايلهاي ارسالي از منوي Transfer گزينه Send File را انتخاب كنيد تا كادر محاوره اي Send File در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.
در كادر محاوره اي ظاهر شده براي انتخاب فايل مورد نظرتان بر روي كليد
Browse كليك كنيد تا كادر محاوره اي Select File to Send در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.

در كادر محاوره اي فوق شما كافي است فايل مورد نظرتان را انتخاب نموده و بر روي كليد
Open كليك نماييد و در كادر محاوره اي Send file بر روي كليد Send كليك كنيد تا عمل ارسال انجام پذيرد.

ارسال پيغام به صورت متن


بعد از اينكه به شماره مورد نظرتان متصل شديد در پنجره اصلي برنامه
Hyper Terminal شما به صورت مستقيم مي توانيد متن مورد نظرتان را تايپ نماييد. متن تايپي در اين قسمت براي دوست شما كه به كامپيوتر او توسط برنامه Hyper Terminal متصل شديد نيز قابل مشاهده مي باشد.

مشخص كردن محلي براي ذخيره سازي فايلهاي دريافتي

شما به سادگي مي توانيد محلي را براي ذخيره سازي فايلهاي دريافتي از طريق برنامه را به صورت پيش فرض تعريف نماييد. براي اين منظور از منوي
Transfer گزينه Receive File را انتخاب نماييد تا كادر محاوره اي مربوطه در روي صفحه نمايش ظاهر گردد. در كار محاوره اي فوق شما با كليك نمودن كليد Browse مي توانيد محلي را براي ذخيره سازي فايل دريافتي تعيين نماييد.

ذخيره سازي اتصال

بعد از برقراري ارتباط از طريق برنامه
Hyper Terminal، شما مي توانيد اتصال فوق را براي استفاده مجدد ذخيره نماييد. براي اين منظور از منوي كشويي File گزينه Save را انتخاب كنيد. با اين كار اتصال شما با اسمي كه شما براي آن مشخص نموده ايد ذخيره مي گردد، براي برقراري اتصال براي دفعات آتي، در زير منوي Accessories < All Programs < Start HyperTerminal Communications كافي است به روي نام اتصال فقط كليك كنيد.

قطع نمودن اتصال

بعد از اينكه فايل هاي موردنظرتان را براي دوستانتان ارسال كرديد و يا از آنها دريافت كرديد، براي قطع نمودن اتصال به روي گزينه
Disconnect كليك نماييد تا اتصال شما قطع گردد.

نوار ابزار برنامه
Hyper Terminal

در نوار ابزار برنامه HyperTerminal مجموعه دستورات پراستفاده به صورت آيكونهايي در دسترس شما قرار گرفته است. در صورتي كه نوار ابزار برنامه در زير نوار منوها وجود نداشت از زير منوي View گزينه ToolBar را انتخاب كنيد.


پارتیشن بندی هارد دیسک

يد. در اينجا سوالي مبني بر (Save to cmos and exit (Y/N از شما پرسيده مي شود. كليد Y را فشار دهيد دهيد تا سيستم دوباره Restart شود. بعد از Restart سيستم سه پيغام زير ظاهر ميشود:
CD-ROM Start up menu
1.Boot from hard disk
2.Boot from CD-ROM
سپس گزينه
2 را اتنخاب كرده تا سيستم از روي CDبوت شود. بعد از آن پيغام هاي زير صادر مي گردد:
Microsoft Widows98 Start up menu
1.Start Windows98 Setup from CD-Rom
2. Start Computer with CD-Rom support
3.Start computer without CD-rom Support
4.View the Help file
شما گزينه 2 را انتخاب كنيد . پس از چند لحظه جلوي پرامپت درايو (مثلاf:> )فرمان Fdisk را تايپ و كليد Enter رو بزنيد. فورا پيغامي مبني بر اينكه ظرفيت Hard شمااز 512 بيشتر است ظاهر مي شود. كليد Y وسپسEnter رو فشار دهيد.
سپس صفحه اصلي
Fdisk ظاهر مي شود.

 


Fdisk option
current fixed disk drive:1
choose 1 of the following:
1.createe dos partition or logical dos drive
2.set active partition
3.delete partition or logical dos drive
4.display partition information
Enter choice:…
اين صفحه شامل گزينه هايي جهت انجام اعمال مختلف بر روي ديسك سخت مي باشد.

توجه: در پارتيشن بندي و كار با
Fdisk با سه اصطلاح بر خورد مي كنيد كه عبارتند از Primary , Extended , logical برخورد مي كنيد كه سيستم عامل از دوتاي اولي استفاده مي كند.
درايو
C كامپيوتر همان Primary است و بقيه Extended هستند.
در
Fdisk ابتدا Primary و بعد Extended ايجاد مي كنيم. وبراي حذف پارتيشن ها برعكس ايجاد آنها عمل مي كنيم.
توجه : ابتدا در صورت وجود پارتيشن آنها را پاك مي كنيم.

خوب از اين پنجره اصلي گزينه 3 رو انتخاب كنيد .سپس پنجره اي ظاهر مي شود كه از آن گزينه:
3.Delete logical dos drive in the extended dos partition
را برمي گزينيم.
بعد از اين كار صفحهاي شامل پيغام هاي زير ظاهر مي شود:
WARNING!Data in deleted logical dos drive will be lost
What drive do you want to delete?
سپس شما نام آخرين درايو Hard خودتان را وارد كنيد وEnter را بزنيد.سپس Enter

 Volume ظاهر مي شود كه شما يايد برچسب درايوتان را وارد كنيد يا اگر بر چسبي ندارد Enter را بزنيد. (اگه درايو شما برچسب داشته باشه مثلا به جاي حرف D برچسب اون مثلا My Driveظاهر ميشه) سپس پيغام زير ظاهر ميشه:] Are you sure?(Y/N)?[Y براي تاييد حرف Yرا بزنيد و بعد Enter و به همين ترتيب همه درايوهاي منطقي(Logical) را پاك كنيد.بعد از پاك شدن همه درايوهاي منطقي پيغام زير ظاهر مي شود.

All logical drive deleted in the extended dos partition

 سپس چند بار دكمه Esc را بزنيد تا وارد صفحه اصلي بشويد. (Fdisk option) بعد دكمه 3 (Delete partition.) از صفحه بعدي ظاهر شده

 (Delete extended dos partition)را انتخاب كنيد.بعد يك پيغام (...........Warning) ظاهر مي شود كه بايد شما كليد Yرا بزنيد بعد Enter. سپس پيغام زير ظاهر مي شود: Extended dos partition Deleted دكمه Esc را بزنيد تا وارد صفحه اصلي بشويد . (Fdisk Option). بعد باز گزينه 3 بعد از صفحه باز شده گزينه 1 را وارد كنيد. تا پارتيشن اوليه خذف شود .

 (Delete primary dos partition). سپس پيغام

Warning data in the deleted primary dos partition will be lost.
زيرپيغام :
What primary partition do you want to delete?[1]
شما كليد
Enter رو بزنين.پيغام زير ظاهر ميشه: Enter volume? (     ) label
در صورت وجود بر چسب آن را تايپ و Enter را بزنيد در غير اين صورت Enter را بزنيد.
پيغام
(:Are you sure) كه گزينه Yسپس كليد Enter را بزنيد. پيغام زير ظاهر مي شود: Primary dos partition deleted دكمه Esc را بزنيد تا وارد صفحه اصلي بشويد .حالا پارتيشن هاي شما حذف شده است.

براي ايجاد پارتيشن از صفحه اصلي گزينه 1 يعني

(1.Create dos partition or logical) را بزنيد.

بعد از طي اين مراحل صفحه اي با مشخصات زير حاصل مي شود :


Create dos partition or logical dos drive
Current fixed disk drive:1
Choose 1 of the following:
1.create primary dos partition
2.create extended dos partition
3.create logical dos drive in extended dos partition
Enter choice:


سپس كليد 1 راتايپ و
Enter را بزنيد . مدتي صبر كنيد تا 100%  Completeو Verifying drive integrityتا 100%كامل شود. بعد از آن پيغام زير ظاهر مي شود :


Create primary dos partition
Current fixed disk drive:1
Do you wish to use the maximum available………………
Press Esc to return to fdisk options


كادر بالا از شما مي پرسد كه آيا مي خواهيد تمام ديسك سخت پارتيشن اوليه(
Primary)گردد؟شما دكمه N را تايپ كرده وسپس Enter را بزنيد . سپس مدتي صبر كنيد تا 100%كامل شود … بعد صفحه زير ظاهر مي شود:


Create primary dos partition
Current fixed………..
Total disk space is ……..mbytes (1mb=……….)
Maximum space available for partition is…….
Enter partition size in mbytes or ……….
Press esc …………


صفحه بالا ظرفيت هارد شما را كه براي اين عمل در دسترس مي باشد را اعلام مي كند شما بايد در اين مرحله براي درايو
Start up تان مقداري را در مقياس مگا بايت وارد كنيد (البته درصد هم مي شود).

توصيه:
1.آنهاي كه هارد 20 دارند 3000 را بزنند
2.هارد 30 ،4000يا 4500
3.هارد 40 به بالا تا 80،6000 يا 5500
4.هاردهاي 20 به پايين به نسبت 2500،2000،1500،1000
5......

بعد از وارد كردن مقدار Enter را زده تا پيغام زير ظاهر شود :

 Primary dos partition created
سپس
Esc را زده تا وارد صفحه اصلي Fdisk بشويد .
از صفحه اصلي گزينه
ا(Create dos ………or logical) و از صفحه بعدي گزينه 2 (Create extended dos partition)را زده مدتي صبر كنيد تا 100% كامل شود. سپس صفحه زير ظاهر مي شود:


Create extended dos partition
Current fixed……….
Partition status type volume label mbytes…….
C:1 primary…
Total disk space is……….
Enter partition size in mbytes or per…………………….
No partition define
Press esc……………


سپس كليد
Enter را بزنيد. تا پيغام (Extended.)ظاهر شود.
حالا كليد
Esc را بزنيد تا سيستم به طور اتوماتيك وارد بخش ايجاد درايوهاي منطقي شود. مدتي صبر كنيد تا 100%تمام شود سپس از صفحه بعدي ظاهر شده عدد دلخواه خودتان به مگابايت را براي درايو D:وارد كنيد.مدتي صبر كنيد تا100%كامل شود .

 بعد از اين مرحله (يا احيانا Restart system)ماجرا را براي درايو هاي منطقي ديگر از قبيل E تا Z ادامه بدهيد تا جاييكه هارد شما تمام شود.


توصيه:
سعي كنيد كه حتي الامكان درايو هايتان كم باشد معمولا 4 درايو كافيست بعد از اينكه تمام هارد پارتيشن بندي شد پيغام :
All available disk space in the extended dos
ظاهر مي شود.
حالا دكمه
Esc را بزنيد تا وارد صفحه اصلي بشويد. از صفحه اصلي گزينه

 2(Set active partition )را انتخاب كنيد. در صفحه بعدي ظاهر شده كليد 1 را زده و Enter كنيد. با عمل فوق درايو C شما به عنوان درايو Start up بوده فعال مي شود. سپس پيغام

 

Partition 1   made active

 

 ظاهر مي شود. بدين تر تيب پارتيشن بندي به اتمام ميرسد .


نكته هاي قابل توجه :
1. ممكن است در بعضي از سيستم ها در حين عمليات هاي بالا Restart هاي متعددي انجام شود.
2. پس از عمل Fdisk حتما توسط دستور a:format drive را براي همه درايوها انجام دهيد تا به FAT 32 تبديل شوند.
3. از Fdisk زياد پرهيز كنيد زيرا باعث خراب شدن هارد شما مي شود.
4. زياد عجله نكنيد!


ادامه کار با سیستم هنگام از دست دادن هارد دیسک ، خراب شدن ویندوز و ... بدون ناراحتی

اگر هارد دیسک سیستم شما سوخته است و تا مدتی نمی توانید از کامپیوتر خود استفاده کنید زیاد ناراحت نباشید زیرا بدون هارد دیسک هم می توان از تمام امکانات یک کامپیوتر بهره برد ! سیستم عامل Knoppix نیاز به نصب مستقیم بر روی هارد ندارد و فقط فایلهای راه انداز خود را در حافظه سیستم قرار می دهد .برای استفاده ازاین سیستم عامل کافیست با تغییر در بایوس PC  آن را به بوت CD-ROM تغییر دهید از این پس با قرار دادن CD پس از چند لحظه به سیستم عامل Knoppix وارد می شوید .از جمله امکاناتی که Knoppix بدون نیاز به هارد دیسک در اختیار شما قرار میده عبارتند از :

1. اتصال به اينترنت

2. اتصال به شبکه محلی

3.پخش فایلهای صوتی و تصویری و...

4. نمايش درایو های هارد دیسک در صورت وجود هارد

5. نرم افزار های مانند Office و برنامه ها گرافیکی و بازی های تحت Knoppix

یه استفاده دیگه هم میشه از این سیستم عامل کرد :
واسه همه این اتفاق رخ داده که ویندوزتون خراب بشه و بخواین برنامه ها و اطلاعات خودتونو به سی دی منتقل و بعد از اون دوباره سیستمتون رو پیکربندی کنین !
خوب فکر نمیکنین استفاده از یه سیستم عامل کامل مثل
Knoppix اگه بهترین راه حل نباشه یکی از بهترینها....

لینک دریافت این سیستم عامل Knoppix

ftp://ftp.webtrek.com/pub/mirrors/knoppix/KNOPPIX_V3.6-2004-08-16-DE.iso

سایت رسمی شرکت سازنده 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.knoppix.com/

نکته :
1. برای دریافت سیستم عامل با استفاده از
Download Accelerator Plus باید فایل فرمت ISO را به ادامه فایل فرمتهای تعریف شده در آن اضافه کنید .

2. پس از دریافت سیستم عامل باید با استفاده از NERO و استفاده از گزینه BURN IMAGE TO DISK آنر بر روی CD رایت کنید .

3. حجم این برنامه خیلی زیاده و یه سی دی کامل رو پر میکنه بنابراین دانلودش فقط به کاربرانی که از اینترنت پر سرعت ( ADSL ) برخوردارند توصیه میشه ولی اگه تو بازار وجود داشت و یا دوستانتون دانلود کردن از دست ندینش که خیلی وقتها به درد میخوره . ( گرچه من خودم خیلیها رو میشناسم که برنامه های با حجم بالاتر از اینو هم نصف شبها با استفاده از DAP و ... با خطوط E1 دانلود کردن )



محافظت از فايل ها و پوشه هاي محرمانه توسط File Securer 3.55

  File Securer يك ابزار فوق العاده قوي هست كه براي محافظت از فايل ها و پوشه هاي شما طراحي شده !

 اين نرم افزار محافظت خودش رو در سطح kernel اعمال ميكنه و از فايل هاتون در محيط ويندوز و خط فرمان محافظت ميكنه.

 طرز كار فوق العاده آسان اين برنامه باعث ميشه كه بتونيد در هر مكان و هر زماني ، فايل ها و پوشه هاي خود را رمزي كنيد.

 قفل كردن و باز كردن يك فايل توسط يك كادر popup ساده انجام ميشه و نياز به كلنجار رفتن با برنامه نيست!

 براي اينگون امور فقط كافي است بر روي فايل مورد نظر كليك راست كنيد و گزينه موبوطه رو كه ميتونه " قفل كردن " و " باز كردن قفل " باشه رو انتخاب كنيد.

 به همين سادگي!بعد از قفل كردن يه فايل ، چنانچه شخصي بخواد به فايل شما دسترسي داشته باشه، كاردي باز شده و از فرد مورد نظر پاسورد را ميخواد.

  قابليت بسيار عالي اين نرم افزار اينه كه براي شما ليستي از پاسورد هاي غلطي كه توسط مهاجم تست شده رو ذخيره و گزارش ميكنه.

  اين قابليت از اين جهت خوبه كه شما ميتونيد امنيت پاسورد خودتون رو برسي كنيد و ببينيد كه شخص مورد نظر تا چه اندازه به پاسورد شما نزديك شده بوده!!!!( فايل كرك بر

برچسب:محمدرضا,

|
 
چگونه Backup های قدیمی ویندوز را پاک کنید

 


از اونجایی که نسل های جدید ویندوز مثل ویندوز ۷ همیشه به شما گرفتن نسخه ی پشتیبان از فایل های ویندوزتان را پیشنهاد می کند لذا بسیاری از کاربران دائم در حال Back-up گرفتن از هاردشان هستند.تا اینجا هیچ مشکلی نیست کار بسیار خوبی هم هست که دائم Back-up بگیرید از سیستمتان که اگر به مشکل خورد راحت بتوانید Restore کنید،مشکل از جایی شروع میشود که Back-up ها شروع به گرفتن فضای هاردتان میکند و با گرفتن هر دفعه Back-up نسخه ی جدیدی تولید می شود و نسخه ی قدیمی هم به حالِ خود می ماند.لذا باید گه گدار به هاردتان سر بزنید و نسخه ی های قدیمی را پاک کنید و جدیدترین نسخه ی Back-up را نگه دارید.امروز می خواهیم نحوه ی پاک کردن Back-up های قدیمی را به شما آموزش دهیم.

به Control Panel بروید و گزینه ی Backup and Restore را انتخاب کنید

روی Change Settings کلیک نمایید

 بک آپ ویندوز, بک اپ گرفتن

بعد از آن میزان حجم اشغال شده توسط Back up و Image های ویندوز نمایش داده می شود

روی گزینه ی View Backups… کلیک نمایید

 بک آپ ویندوز, بک اپ گرفتن

سپس لیست از Back up ها به شما نشان داده می شود. در اینجا شما میتوانید لیستی از نسخه های مختلف Back up هایتان را مشاهده کنید و نسخه های قدیمی و سنگین را پاک نمایید.

برچسب:محمدرضا,

|
 
حذف موارد دلخواه از كنترل‌پانل



 

 

ترفندهای ویندوز, كنترل‌پانل

 

 

حذف موارد دلخواه از كنترل‌پانل

 

 

كنترل‌پانل در ویندوز این امكان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا براحتی به بخش‌های مختلف سیستم‌عامل دسترسی پیدا كرده و به اجرای ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت و شخصی‌سازی سیستم‌عامل بپردازید.

دوست دارید ابزارها و بخش‌های مشخص شده در كنترل‌پانل را دستكاری كنید و مواردی را كه به آنها نیاز ندارید از این بخش پاك كنید؟

حذف موارد دلخواه از كنترل‌پانل به همان راحتی حذف فایل‌ها در ویندوز امكان‌پذیر است و تنها كاری كه شما باید انجام بدهید، حذف فایل ذخیره شده در سیستم‌عامل، مربوط به ابزار موردنظر است.

روش انجام این كار نیز عبارت است از:
1ـ به پوشه System32 در ویندوز بروید. (این پوشه در حالت پیش‌فرض در مسیر C: Windows System32 قرار دارد)

2ـ پس از مراجعه به پوشه فوق، عبارت cpl را در كادر جستجو وارد كرده و منتظر بمانید تا گزینه‌های قابل حذف از كنترل‌پانل، برای شما نمایش داده شود.

3- شما می‌توانید به‌دلخواه خود هریك از مواردی را كه در فهرست نتایج یافت شده و از نوع Control panel item است، حذف كنید. توجه داشته باشید برخورداری از قابلیت حذف، به معنای ضرورت حذف موارد به‌نمایش درآمده نیست و بهتر است پیش از حذف هریك از موارد، به‌طور كامل گزینه موردنظر را مورد بررسی قرار داده، سپس این عملیات را به انجام برسانید.

4- پس از كسب اطمینان از موارد دلخواه برای حذف، می‌توانید با كلیك راست ماوس روی فایل مورد نظر و انتخاب گزینه Delete نسبت به حذف این فایل‌ها نیز اقدام كنید.

برچسب:محمدرضا,

|
 
نحوه ی فرمت کردن یک درایو در ویندوز


فرمت کردن در ویندوز برای پاک سازی کامل یک درایو از هرگونه فولدر و فایل و ویروس های احتمالی بکار می رود و معمولا برای نصب یک سیستم عامل جدید مثل ویندوز درایوی که می خواهیم در آن ویندوز نصب شود را فرمت می کنند.در این پست می خواهیم طریقه ی فرمت کردن در حالت بوت و در محیط ویندوز را آموزش بدهیم.

فرمت در محیط ویندوز :
مراحل زیر را مطابق عکس ها جلو برید:
۱ – بر روی منوی استارت diskmgmt.msc را بنویسید و انتخاب کنید.

فرمت ویندوز, فرمت کردن درایو

۲ – بر روی درایو مورد نظر کلیک کنید و گزینه ی Format را انتخاب کنید.

فرمت ویندوز, فرمت کردن درایو

۳ - در قسمت Volume Label اسمی که می خواهید برای درایو بزارید را بنویسید ، در File System گزینه ی NTFS را به دلیل بهتر بودن از نظر کارکرد انتخاب کنید ، به قسمت Allocation Unit Size دست نزنید بزارید مقدار Default خودش باشد ، تیک گزینه ی Perform a quick format را اگر زمان کافی دارید بردارید ولی اگر عجله دارید بگذارید تیک باشد از نظر کار کردی تیک نزده باشد بهتر است ، گزینه ی بعدی که Enable file and folder compression هست در ویندوز های اخیر کاربردی نداره اختیاری هست ، توضیح آنکه برای فشرده سازی فایل ها و فولدر ها بکار می رود که با توجه به تکنولوژی امروز زیاد اثری ندارد و حجم فایل را چشمگیر نمی گیرد.

فرمت ویندوز, فرمت کردن درایو

- در مطلب جداگانه به فرق نوع های فایل سیستم ها (NTFS,Fat, …) خواهیم پرداخت.

- باید خاطر نشان کرد در محیط ویندوز نمی شود درایوی که ویندوز بر رویش نصب هست را فرمت کرد این کار را باید در قسمت بوت ویندوز انجام داد.

فرمت در حالت نصب ویندوز (بوت)
بعد از اینکه در منوی Bootable سی دی رام / دی وی دی رام را به عنوان پیش فرض انتخاب کردید در مراحل نصب ویندوز با صفحه ای مواجه می شوید به این شکل که بعد از انتخاب درایو روی دکمه ی Format کلیک می نمایید.

فرمت ویندوز, فرمت کردن درایو

برچسب:محمدرضا,

|
 
مشاهده‌ی میزان مصرف CPU به صورت زنده توسط CMD

 

 

command prompt, آموزش کامپیوتر

برای مشاهده‌ی میزان فضای اشغال شده از CPU می‌توان از Task Manager ویندوز استفاده کرد. در پنجره‌ی CPU Usage ،Task Manager بر حسب درصد نمایش داده می‌شود. اما مشاهده‌ی میزان فضای مصرفی CPU در Task Manager با محدودیت‌هایی روبرو است. جالب است بدانید که با استفاده از Command Prompt ویندوز می‌توانید اطلاعات مربوط به میزان مصرف CPU را به طور دقیق و ثانیه‌به‌ثانیه دنبال کرده و این اطلاعات را ضبط کرده و حتی به طور مستقیم در قالب یک فایل اکسل نیز ذخیره کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا جهت اجرای Command Prompt ویندوز کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.
سپس در پنجره‌ی Run عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید.
اکنون در پنجره‌ی Command Prompt برای مشاهده‌ی میزان فضای اشغال شده‌ی CPU به صورت ثانیه‌به‌ثانیه این دستور را وارد نمایید:

typeperf "Processor(_Total)\% Processor Time"

خواهید دید که فضای مصرفی CPU در هر ثانیه نمایش داده می‌شود.
برای مشاهده‌ی اینکه هر یک از پردازنده‌ها در لحظه چه مقدار فضای مصرفی دارند نیز می‌توانید از این دستور استفاده کنید:

typeperf "Processor(#)\% Processor Time"

به جای # در این دستور، شماره‌ی پردازنده را وارد کنید. به عنوان مثال:

typeperf "Processor(0)\% Processor Time"

برای مشاهده‌ی میزان فضای اشغالی تمام پردازنده‌ها به صورت یک‌جا نیز از این دستور استفاده کنید:

typeperf "Processor(*)\% Processor Time"

برای افزایش فاصله‌ی نمایش هر گزارش نیز می‌توانید از این دستور استفاده کنید:

typeperf "Processor(_Total)\% Processor Time" -si #

در این دستور به جای # ثانیه‌ی مد نظر خود را وارد کنید. به عنوان مثال برای مشاهده‌ی گزارش هر 5 ثانیه یک‌بار از این دستور استفاده کنید:

typeperf "Processor(_Total)\% Processor Time" -si 5

همچنین در صورتی که قصد دارید تنها یک تعداد مشخص گزارش را مشاهده کنید می‌توانید از این دستور بهره بگیرید:

typeperf "Processor(_Total)\% Processor Time" -sc #

در این دستور به جای # تعداد مورد نظر خود را وارد کنید. به عنوان مثال این دستور تنها 10 گزارش را نمایش می‌دهد:

typeperf "Processor(_Total)\% Processor Time" -sc 10

در صورتی که قصد دارید گزارش‌های نمایش داده شده را به صورت مستقیم در یک فایل اکسل ذخیره کنید می‌توانید از این دستور استفاده کنید:

typeperf "Processor(_Total)\% Processor Time" -sc 10 -o CpuUsage.csv

این دستور، 10 گزارش را در فایلی به نام CpuUsage.csv در مسیری که خط فرمان قرار دارد ذخیره می‌کند.

برچسب:محمدرضا,

|
 
جلوگیری از Restart خودکار سیستم پس از به‌روزرسانی ویندوز

 

رجیستری, به‌روزرسانی ویندوز

جلوگیری از Restart خودکار سیستم پس از به‌روزرسانی ویندوز

در صورتی که به‌روزرسانی ویندوز خود را به طور خودکار و زمان‌بندی شده تعیین کرده باشید، ویندوز به طور خودکار پس از به‌روزرسانی ویندوز اقدام به Restart سیستم می‌کند. این کار ممکن است گاهی بسیار آزاردهنده باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی جلوگیری از Restart خودکار سیستم پس از به‌روزرسانی ویندوز از طریق دو روش مختلف بپردازیم.

راه اول
برای این کار از Local Group Policy Editor ویندوز استفاده خواهیم کرد.
بدین منظور ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار داده و در محیط Run عبارت gpedit.msc را وارد نمایید (این کار را می‌توانید در صفحه Start نیز صورت دهید).
اکنون در پنجره Local Group Policy Editor از قسمت سمت چپ پنجره به مسیر زیر بروید:

Computer ConfigurationAdministrative TemplatesWindows ComponentsWindows Update

حال از قسمت دیگر پنجره تنظیم زیر را یافته و بر روی آن دوبار کلیک کنید:

No auto-restart with logged on users for scheduled automatic updates installations

در پنجره جدید باز شده گزینه Enabled را انتخاب کرده و OK کنید.
در نهایت مجدد با استفاده از کلید ترکیبی Win+R وارد Run شوید و دستور gpupdate /force را وارد نموده و Enter بزنید تا تغییر اعمال شود.
رای بازگردانی به حالت قبل نیز می‌توانید با طی مجدد همین مسیر این تنظیم را بر روی Disabled تنظیم کنید.

راه دوم
برای انجام این کار می‌توانید از Registry Editor نیز بهره بگیرید.
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.
سپس عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید.
پس از باز شدن پنجره‌ی ویرایش‌گر رجیستری، به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREPoliciesMicrosoftWindowsWindowsUpdateAU

در صورتی که کلیدهای Windows Update یا AU در این مسیر موجود نبود خودتان می‌توانید با راست کلیک بر روی کلید قبلی و انتخاب New > Key آن را ایجاد کنید.
اکنون از قسمت دیگر پنجره بر روی فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD (32-bit) Value را انتخاب نمایید.
نام این مقدار جدید را NoAutoRebootWithLoggedOnUsers قرار دهید.
حال بر روی NoAutoRebootWithLoggedOnUsers دوبار کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده مقدار Value data را به 1 تغییر داده و OK کنید.
برای اعمال تغییرات در نهایت یک‌بار ویندوز را Restart کنید.
برای غیرفعال کردن این تغییر، کافی است به این مقدار جدید ساخته شده در رجیستری، مقدار 0 بدهید.

برچسب:محمدرضا,

|
 
اتصال فلش دیسک های ویروسی به کامپیوتر با خیالی آسوده

 

آنتی ویروس, ترفندهای کامپیوتر

قبل از هر چیز این نکته را یادآور شوم که این مطلب به معنی نداشتن آنتی ویروس نیست، بلکه راهکاری است در شرایط بحرانی. پس اولین پیشنهاد ما برای داشتن خیالی آسوده نصب یک آنتی ویروس مطمئن است.

اما روش ما:
روش کار بدین صورت است اجازه فعالیت خودکار (AUtorun) را از فلش دیسک ها گرفته، سپس آنها را به سیستم متصل کرده و در آخر از طریق command prompt یا همان داس به محتوای آن دسترسی پیدا می کنیم تا ویروس های درون آن را نابود سازیم. حال مراحل را بطور عملی شرح می دهیم:

 

 

مرحله اول » غیر فعال کردن اتوران (Autorun) فلش دیسک ها

 

 

ویندوز XP
برای اینکار ابتدا فایل کم حجم Tweak UI را از اینجا دانلود کرده و اجرا کنید.
در منوی سمت چپ، گزینه ی My Computer را انتخاب کرده و از زیر مجموعه ی آن گزینه ی Autoplay و در آخر گزینه ی Types را انتخاب کنید. سپس در منوی سمت راست تیک گزینه ی Enable Autoplay for Removable Drives را بردارید.

آنتی ویروس, ترفندهای کامپیوتر

ویندوز ۷
برای این ویندوز از طریق بخش Start وارد Control Panel شوید سپس بروی گزینه ی Hardware and Sound کلیک کرده در صفحه گشوده شده بروی Autoplay کلیک کنید. حال در بالای صفحه تیک گزینه ی Use Autoplay for all Media and Device را برداشته و بروی دکمه Save کلیک کنید.

ویندوز ویستا
برای این ویندوز از طریق بخش Start وارد Control Panel شوید سپس بروی Autoplay کلیک کنید. حال در این صفحه تیک گزینه ی Use Autoplay for all Media and Device را برداشته و بروی دکمه Save کلیک کنید.

مرحله دوم » اتصال Flash Disk به کامپیوتر
مرحله ساده و در عین حال پر استرسی است، بایستی فلش دیسک را برداشته و به درگاه USB متصل کرد. (چقدر سخت!!!)

مرحله سوم » از بین بردن ویروسها
مهمترین مرحله ی کار را آغاز می کنیم. برای شروع از منوی استارت بروی گزینه ی Run کلیک می کنیم. در پنجره run عبارت cmd را تایپ می کنیم.
در پنجره Command باز شده ابتدا آدرس را به سمت درایو فلش دیسک هدایت می کنیم برای مثال اگر نام درایو مموری دیسک من I باشد با زدن عبارت زیر پنجره ی داس را به آدرس مورد نظر هدایت می کنیم:

آنتی ویروس, ترفندهای کامپیوتر

سپس می بایست محتویات درون فلش دیسک را مشاهده کنیم. برای اینکار عبارت زیر را تایپ کرده و دکمه Enter را فشار می دهیم:

dir /w/a

حال محتوای درون فلش دیسک شما نمایان شده است.

اگه کمی با فایلهای ویروس آشنا باشید، حتماً می دانید که ویروس ها برای فعالیت بروی رایانه قربانی باید یک نوع فایل اجرایی باشند. بنابراین فایلهایی با پسوند exe قابلیت داشتن ویروس را دارند. البته ویروس های دیگری بدون پسوند exe هم وجود دارند، ولی در اقیلیت به سر می برند. همچنین تقریباً تمامی ویروس های فعال در شاخه ی اصلی فلش دیسک ساخته می شوند این بدین معنی است شما درون شاخه ی اصلی باید بدنبال ویروس باشد نه درون فولدرها. علاوه بر این فایل autorun.inf غالباً توسط ویروس ساخته می شود تا به محض گشودن درایو فلش مموری، ویروس شروع به فعالیت کند. خوب تئوری بس است…

کاری که ما بایستی انجام دهیم تشخیص ویروس است. از آنجایی که راه حل مدونی برای تشخیص ویروس وجود ندارد. بنابراین برای راحتی کار چندین قلق را به شما می گویم:

۱- ویروس های فعال معمولاً در شاخه ی اصلی فلش دیسک ساخته می شوند، این بدین معنی است که شما برای یافتن ویروس نیازی ندارید که تک تک فولدرهای فلش دیسک را مورد بررسی قرار دهید.

۲- ویروس ها غالباً دارای پسوند exe هستند.

۳- فایل autorun.inf نیز معمولاً توسط ویروس ساخته می شوند. بنابراین آنها را پاک کنید.

۴- در صورتیکه هرگونه فایلی با اسم مشکوک (حتی بدون داشتن پسوند exe) مشاهده کردید، در پاک کردن آن درنگ نکنید.

خوب فکر کنم که با این چهار روش، روند کار آسان تر شد. حال شما باید تک تک فایلها درون شاخه ی اصلی فلش دیسک را مورد بررسی قرار داده و آنهایی که مشکوک هستند را پاک کنید.

برای پاک کردن فایل می بایست ابتدا بوسیله ی تایپ عبارت زیر و زدن دکمه ی Enter خاصیت Read Only ، Hidden و Archive را از فایلها بردارید:

attrib -r -a -s -h *.*

اکنون برای پاک کردن فایلها می بایست عبارت del Filename را تایپ کنید، برای مثال اگر درون فلش دیسک من فایلی بنام autorun.inf وجود داشته باشد، و بخواهم که آن را پاک کنم، باید عبارت زیر را تایپ کرده و Enter را فشار دهم:

del autorun.inf

با اینکار فایل مورد نظر پاک می شود. اگر شما تمامی این مراحل را به درستی انجام داده باشید، و تمامی فایلهای مشکوک را از درون فلش دیسک پاک کرده باشید، فلش دیسک ایمن شده و شما می توانید با خیالی آسوده به درون آن رفت و آمد کنید.

البته برای اطمینان از ایمن بودن می توانید بعد از پاکسازی فلش دیسک یک بار آن را قطع و دوباره به سیستم وصل کنید و دوباره بوسیله ی داس محتویات آنرا چک کنید تا از عدم وجود فایلهای مشکوکی چون autorun.inf مطمئن شوید.

همانگونه که گفته شد، این روش تنها برای مواقع اضظراری می بایست، استفاده گردد. چون گاهی حتی آنتی ویروس ها نیز در تشخیص یک فایل ویروس دچار اشتباه می شوند، انسان که جای خود دارد.

منظور از ویروس تمام انواع ویروس ها، بد افزار ها، malware ها و … می باشد.


برچسب:محمدرضا,

|
 


به وبلاگ خودتون خوش آمديد مطالب مورد نياز خودتون رو از منوي سمت راست قسمت دسته بندي موضوعات انتخاب كنيد و لطفا نظر بديد ممنون @در ضمن تبليغات هم پذيرفته ميشه كافيه پي ام بزاريد @


آموزش ها
ترفند ها
عيب يابي و تعمير
باسازي ويندوز و نصب ويندوز xp .8.7
راهكارهاي براي كامپيوتر شما
امنيتي و هك
مطالب مفيد و جالب
اينترنت
مطالبي در مورد سخت افزار
آموزش بعضي از نرم افزار ها

 

محمدرضا
امین

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كامپيوتر برتر و آدرس mouse.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





❤ ❤ آموزش هک ❤ ❤
وبلاگ سميرا
رنك پارس
ویزای شینگن
افزایش بازدید
تبادل لينك
هاست رايگان
خريد ميكرو تاچ
بازي آنلاين
تبادل لينك
تبادل لينك
سامانه پیام کوتاه
درج آگهی|تبلیغات رایگان
سايت تبادل لينك
سيستم تبادل لينك
خريد شارژ
سفارش عينك آفتابي
به روز ترين ها
فروش عینک ویفری
هر چي بخواي
وبلاگ موضوع آزاد
عينك آفتابي
واضح
ياهو
گوگل
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

ساخت و ویرایش زیرنویس با Notepad
نحوه‌ی مشاهده‌ی اطلاعات BIOS از طریق رجیستری ویندوز
آموزش امنيت ويندوز عامل 7
ابزارهای مفید سیستمی مخفی در ویندوز
آموزش ساخت ويروس
دانلود نرم افزار قفل گذاری بر روی وب کم CamBlocker 1.1.0.2
تبدیل فایلهای صوتی به Mp3 در مدیا پلیر ویندوز
فعال کردن حالت Safe Mode در «ویندوز 8»
ادغام فایل‌های تکه تکه شده به وسیله Command Prompt ویندوز
فعال کردن Windows Media Center در ویندوز 8
5 روش برای جابجایی بین نرم‌افزارهای در حال اجرا در نوار Switch List «ویندوز 8»
آموزش پارتیشن بندی در ویندوز بدون نیاز به نصب برنامه اضافه
پارسی کردن اعداد و صفحه کلید در ویندوز 7
نکته‌ی مفید و پر کاربرد برای کار کردن با CMD
میانبری برای دیدن همه برنامه ها-ويندوز 8
ترفند تغيير ساعت از طريق cmd
پسورد قوی برای کامپیوتر
سیستم شما چه مدت روشن بوده است؟
روشن کردن کامپيوتر در زمان دلخواه
تغيير پسورد Xp بدون دانستن پسورد قبلی
قرار دادن عکس در پس زمینه پوشه های ویندوز ۷
راهنمای کاربردی به روز رسانی کامپیوتر
ترفند کپی متن پیامهای خطای ویندوز
رمز گذاري بر روي فايل ورود
جلوگیری از اجرای برنامه هاهنگام راه اندازی ویندوز
از کامپیوتر و ویندوز بیشتر بدانید
ریز نكته های كار با كامپیوتر
کدهای ریجستری کامپیوتر
سخت افزار
طريقه نگهداری سخت افزار
مادربرد کامپیوتر
اینم برای تنوع
نسل بعدی تکنولژی: سیستم های کامپیوتری که بتوان آنها را پوشید!
ترفند جالب رجیستری کردن برنامه ها بدون نیاز به سریال نامبر و پرداخت هزینه
نحوه دسترسی و آموزش “BIOS Setup” کامپیوتر
ضبط و مشاهده همراه با صدا در گیرنده دیجیتال مخصوص کامپیوتر
آموزش و ترفند
4 ترفند کوچک در Yahoo Mail
چهار نکته برای چت کردن با امنیت بالا
اصطلاحات شبکه های کامپیوتری
ترفند کپی متن پیامهای خطای ویندوز
از کامپيوتر و ويندوز بيشتر بدانید ( آموزش )
آشنایی كامل با خطای سخت افزاری سیستم از طریق بوق آن
معرفی كامل تمام قطعات سخت افزاری کامپیوتر و اسمبل کردن سیستم
وقتی لپتاپ خیس می‏شود
تکنیکهای تمیز کردن کامپیوتر
ترفندی برای ذخیره نشدن اطلاعات شما توسط گوگل
ترفندی برای اینکه رمز شما در ویندوز 8 دیده نشود
نحوه ی نصب و غیر فعال کردن برنامه Deep Freeze
15 میانبر مفید برای افزایش کارایی در ویندوز

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 43
بازدید هفته : 143
بازدید ماه : 143
بازدید کل : 21108
تعداد مطالب : 183
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 2


Alternative content


سلام دوست گلم خوش آمدي به وبلاگ خودت لطفا نظر يادت نره و اين وبلاگ رو به دوستانت معرفي كن با تشكر مديريت دریافت کد حرکت متن Online User